Nahoru

Soosiz: jednoduše nádherná skákačka

Asi každý hráč si chce čas od času na chvíli odpočinout od střílení, expení či jiných aktivit, které vyžadují soustředěnost. V tu chvíli přicházejí na řadu oddechové hry, ve kterých často nejde o nic jiného, než o to proskákat se levelem beze ztráty života. Přesně o to půjde i ve hře Soosiz, na kterou se dnes podíváme – ale předem upozorňuji: je vysoce návyková!

Každý je ve skrytu dítě
Na první pohled vás možná zarazí poněkud dětsky vypadající grafika. Radím vám, abyste to nebrali jako mínus, a pokud se vám vzhled na první pohled nelíbil, což ale opravdu nechápu, dejte mu ještě jednu šanci – určitě mu přijdete na chuť. Jak můžete vidět z obrázků, všechny prvky hry jsou tvořeny jednoduchými tvary krásných a sytých barev, které ale dávají vzniknout celku, na který je opravdu nádherný pohled.

Soosiz 1 Soosiz 2

Kdybych měl najít nějakou vadu na hudebním doprovodu a zvukových efektech, budu asi v koncích, protože zde žádná vada jednoduše není – hudba je nápaditá a neruší; navíc se mění skoro s každým levelem, což mě příjemně překvapilo. Zvukové efekty jsou sice opět poněkud dětinské, ale na druhou stranu svým způsobem “roztomilé”. A hlavní “hrdina” hry opravdu není nadesignován na to, aby hlubokým hlasem pronášel nějaké tvrdé americké hlášky.

Hop sem, hop tam
První věcí, kterou byste si měli uvědomit, je fakt, že Soosiz poněkud překopává gravitační zákon – jakmile se dostanete například na kruhový kus “pevniny”, nemůžete z něj spadnout – postavička vesele obíhá pořád dokola. To platí skoro o všech útvarech ve hře, takže se často dostanete do situace, kdy jednoduše nebudete vědět, kde je dole a kde nahoře. Jedná se ale o významný prvek hry, který ji činí odlišnou. V dobrém slova smyslu.

Soosiz 3 Soosiz 4

Jakmile si zvyknete na to, že se všechno točí, bude se vám hopsat z jednoho kusu na druhý poněkud jednodušeji. Ze začátku totiž budete “padat” a ztrácet životy poněkud nečekaně. Dalším prvkem hry jsou mince, což je věc, která nesmí chybět v žádné hře tohoto typu – jednoduše prostě musíte něco sbírat. Trošku mě sice zklamal fakt, že jediné, co za mince dostanete, je jakási “super power”, díky níž jste na pár sekund nezranitelní a můžete ničit vše, co vám přijde pod nohu (ruce totiž nemáte), a poté se počet sebraných mincí resetuje, což je poněkud demotivující, ale nevadí.

Po pár minutách hry narazíte na první obludu, kterou samozřejmě nezničíte jinak, než že jí skočíte na hlavu. Ale pozor – v pokročilých levelech najdete i takové obludy, které po vás budou cosi házet! Na to si dávejte pozor, protože v kombinaci se zvrhlou gravitací jde o docela smrtící spojení – občas se totiž například stane, že hozený předmět padá nahoru.

Soosiz 5 Soosiz 6

Kde jste, kamarádi?
Abyste dostali za level nějakou tu medaili, budete muset po cestě posbírat nějaké své “kamarády”. To jsou vám podobné postavičky asi čtvrtinové velikosti, které když kolem nich projdete, se za vámi pustí a už se vás nepustí. Prostě za vámi pořád půjdou, ale o žádnou nevýhodu nejde – nemůžou ani spadnout, ani být čímkoliv zasaženi. Zajímavé to začíná být, když za vámi běží už třeba čtyři. Některé z těchto postaviček vám můžou přidat nějaké ty bonusy jako například životy, rychlost nebo efektivnější skákání. Abyste získali za level zlatou medaili, budete je muset najít všechny. A že je to občas poněkud “o hubu”, to po chvíli zjistíte sami.

Soosiz 7 Soosiz 8

Levely, kterých je ve hře celkem 66, jsou rozděleny do několika světů, z nichž každý vypadá úplně jinak a je něčím specifický. Na konci každého světa bývá zpravidla nějaký ten boss, kterého budete udolávat o něco déle než ostatní. Musíte to ale opět udělat pomocí hopsání, protože žádnou jinou zbraní vaše postavička nedisponuje. Jsou zde samozřejmě i bonusové levely, které se odemčou pouze v případě, že nasbíráte dostatečné množství zlatých medailí.

Pokud hledáte nějakou jednoduchou oddechovou hru, která má nádherné zpracování a jen tak ji nedohrajete, Soosiz v ceně 2,39€ je jasná volba (k dispozici je i lite verze). I když se to může zdát, hra vůbec není monotónní a každý level přináší něco nového. Moje hodnocení: 95%.

  • ondra

    neco jako loko roko na PSP, vzpadato uzasne jdu to prubnout

  • ondra

    neco jako loko roko na PSP, vzpadato uzasne jdu to prubnout

  • Host

    Infantilita za 95% ?? To snad ne…

    • http://blog.hanyas.cz Jakub Hanyáš

      Hra možná vypadá infantilně, ale mnoho hráčů nepotřebuje ve hře vraždit, aby se bavilo. Hrál jsi tuto hru? Pokud ne, tak se, prosím, zdrž takovýchto posměšných komentářů, protože kdybys ji hrál, bylo by ti jasné, že 95% si tato hra určitě zaslouží.

  • pampuch

    Hra posobi primitive ale clovek musi obcas aj mozog pritom ponamahat.. Ta „nelogicka“ gravity je pecka ..:D

  • Pingback: Jerry