Nahoru

Dark Nebula – Episode Two: jaké je pokračování veleúspěšné hry?

Troufám si tvrdit, že Dark Nebula – Episode One, kterou jsme zde na iPhoneTips recenzovali, je jednou z nejlepších adventur a her na App Store obecně. Tato hra snad jako jedna z prvních naplno využila vestavěný akcelerometr a stala se legendou. Trvalo velice dlouho, než autoři vydali druhý díl, a o to větší očekávání u fanoušků toto pokračování mělo. Je druhá epizoda důstojným nástupcem jedničky nebo jde jen o způsob, jak z natěšených hráčů vytáhnout peníze?

Než se pustíme do recenze, zrekapitulujme si trošku děj prvního dílu. No, děj – nevím, zda se zde dá úplně hovořit o ději, ale to vůbec nevadí. Zkrátka a dobře, vaším úkolem bylo protlačit jakýsi disk (obalený štítem, takže vypadá jak kulička) – neboli Nebulu – deseti levely, ve kterém na něj čekaly různé nástrahy, které jste museli vyřešit díky své zručnosti. Na konci jste se dostali až do jakéhosi jádra planety, po které jste se celu dobu pohybovali, zničili jste jednotlivé firewally a poté i jádro – a s ním i celou planetu. Než se tak stalo, stihli jste samozřejmě nasednout to rakety a odletět. Jenže co se nestalo – po cestě se vám podařilo ztroskotat a objevili jste se v jakési džungli, neznámo kde. A právě v tomto momentě začíná dobrodružství druhého dílu.

Zprvu se hra zdá úplně stejná jako první díl – stejné je ovládání, životy i sbírání oněch orbů, které vám v určitém momentě doplní zdraví. Změnilo se (zatím) pouze prostředí – namísto v jakési temné továrně jste teď v džungli – ale nemyslete si, nástrahy na vás čekají stejné. Hned prvním rozdílem oproti prvnímu dílu je dvojnásobný počet levelů – autoři si zřejmě uvědomili, že délka hry je její největší slabinou, a tak se rozhodli ji poněkud prodloužit – v žádném případě ale na úkor kvality a originality jednotlivých levelů. Jak později zjistíte, každý level je stále unikát.

Je pěkné, že zatímco způsob hry i sbírané předměty zůstaly stejné, většina herních prvků na mapě se změnila. Píši záměrně většina, protože trampolíny a točící se zubaté tyče zde najdete neustále. Obohaceny budou ale o jezdící plošiny, různá tlačítka, která otevírají cestu, barevné generátory, které musíte zničit, aby se vám otevřely dveře a podobně. Nových prvků je ve hře opravdu hodně a to je dobře.

Jednou z hlavních novinek je přítomnost pohybujících se nepřátel. Ti jednoduše vylezou z díry a “půjdou po vás”. Způsob jejich zničení závisí na jejich typu – buďto na ně budete muset skočit jako ve starých dobrých skákačkách nebo je zničit za pomoci barevných zbraní, které samozřejmě ničí příslušníky jen té dané barvy. Může se vám také stát, že líheň těchto nepřátel bude napojena na generátor, který budete muset zničit, aby se nepřátelé přestali množit – a vězte, že když vám jich na záda dýchá šest, není to žádná legrace.

Aby vše neupadlo do stereotypu, jsou v několika (bohužel opravdu jen v několika) levelech obsaženi různorodí bossové. Ty samozřejmě není možné jen tak jednoduše porazit, protože mají různá chapadla a další vychytávky. Bossové jsou opravdu skvělým zpestřením a je veliká škoda, že jich je ve hře tak málo. Další z novinek je občasné odklonění od linearity – hned vysvětlím: v prvním díle limitovala hrací pole velikost obrazovky, což už v druhém díle někdy neplatí – můžete se tak pohybovat i do stran, a nevidíte tak celou plochu (díky tomu můžete čekat nějaké překvapení). Kvůli této novince je také mnohem obtížnější nalézt všechny orby – mně samotnému se to povedlo jen tuším ve dvou levelech.

Jakmile dohrajete level, budete ohodnoceni hvězdou, která může být bronzová, stříbrná nebo zlatá. Její hodnota se (podobně jako v prvním díle) odvíjí od počtu sebraných orbů, počtu ztracených štítů a životů a celkového času. Zatímco v prvních levelech vám nebude dělat získání zlaté hvězdy větší problém, v těch dalších už to chce hodně tréninku. A pokud chcete být nejdrsnější, je tu pro vás i expertní obtížnost. Samozřejmě se můžete neustále měřit s hráči z celého světa.

Co se týče grafiky, tak ta se od prvního dílu nezměnila (až na nové prvky) a nechám na vašem posouzení, zda je to dobře nebo špatně. Změnil se ale hudební doprovod, a to jak v menu, tak i ve hře. Hra je také doplněna pěkným videem a velice působivými titulky, na které jsem vydržel koukat až do konce. A abych nezapomněl, na konci hry na vás čeká veliké překvapení, které, i když bych chtěl, vám nemůžu prozradit.

Abychom ale jen nechválili, tak zmíním i nějaké zápory. I přes všechnu snahu autorů je hra stále příliš krátká – když se snažíte, můžete ji dohrát během hodiny nebo dvou. Je samozřejmě možné hrát hru na mnoho obtížností, ale to vám nedodá ten správný pocit objevování něčeho nového. Celá hra je navíc koncipována tak, že bych si dokázal představit, kdyby autoři obsah nabídli pomocí In App Purchase v prvním díle. Je veliká škoda, že vývojáři neprodukují více levelů nebo že nevydávají nové díly v menších intervalech. Sám se přiznám, že už teď se těším na Episode Three.

Dark Nebula – Episode Two je důstojným nástupcem skvělého prvního dílu, který dále vylepšuje o nové levely, prvky, nepřátele a bosse. Jakmile tuto hru začnete hrát, nedáte ji z ruky, než ji dohrajete a je velice pravděpodobné, že na ní budete závislí natolik, že se ji budete (tak jako já první díl) snažit dohrát na expertní obtížnost se zlatými hvězdami. K lepšímu hodnocení hře schází jen délka a obsah. Moje hodnocení: 85%. Hra byla recenzována ve verzi 1.0.

Dark Nebula – Episode Two0,79€ - App Store link