Google zahájil veřejný boj s Applem kvůli barvě bublin na iMessage

Google zahájil veřejný boj s Applem kvůli „zeleným bublinám“, které se objevují, když si jejich uživatelé vzájemně posílají zprávy. Když si dva iPhony pošlou zprávu, jejich texty se zobrazí modře. Pokud však někdo obdrží zprávu od uživatele systému Android, zobrazí se jako zelená. Systém má alespoň částečně rozlišovat mezi iMessages, které jsou zasílány přes internet, a tradičními texty.

Barva bublin jako problém

Barva bublin se však také stala důvodem k obavám, protože označuje uživatele Androidu ve skupinových chatech. O víkendu Wall Street Journal uvedl, že tyto zelené bubliny mohou vést k šikaně a vyčlenění mladých lidí, pokud nepoužívají iPhony a nemohou tak posílat modré zprávy.

Po zveřejnění této zprávy se Google chopil svého a kritizoval Apple za to, že nehrál svou roli při usnadňování odesílání zpráv mezi různými operačními systémy.

„Uzamčení iMessage od Applu je zdokumentovaná strategie,“ napsal Hiroshi Lockheimer, šéf Google pro Android. „Používat tlak vrstevníků a šikanu jako způsob prodeje produktů je pro společnost, která má lidskost a spravedlnost jako základní součást svého marketingu, nečestné. Dnes existují normy, které to napravují.“

Tento příspěvek byl poté zvýrazněn oficiálním účtem pro Android, který odrážel jeho sentiment.

„iMessage by neměl mít prospěch ze šikany,“ napsal. Textové zprávy by nás měly spojit a řešení existuje. Pojďme to opravit jako jedno odvětví.“

Zmínky o „standardech“ jsou pravděpodobně odkazy na RCS, nový nástroj pro textové zprávy, který Google tlačí na Apple, aby přijal do svých iPhonů. To je zamýšleno jako aktualizace stávajícího systému textových zpráv SMS a umožnilo by to více funkcí podobných iMessage, jako jsou šifrované textové zprávy.

V novějším příspěvku to pan Lockheimer objasnil. V sérii tweetů uvedl, že se snaží objasnit některé agresivnější názory, které vzešly z jeho původních tweetů.

„Nežádáme Apple, aby zpřístupnil iMessage pro Android. Žádáme Apple, aby podporoval průmyslový standard pro moderní zasílání zpráv (RCS) v iMessage, stejně jako podporují starší standardy SMS / MMS,“ napsal.

“Proč je toto důležité? Zasílání zpráv na základě telefonních čísel je záložním řešením, o kterém všichni víme, že bude fungovat.

„Pokud chcete někoho oslovit a nevíte, zda používá aplikaci xy nebo z, máte vysokou jistotu, že mu můžete poslat textovou zprávu (SMS) a bude fungovat. Je to proto, že jde o standard a podporují ho v podstatě všechna mobilní zařízení. To je pravděpodobně důvod, proč Apple zpočátku podporoval SMS.

„SMS se vyvinuly a jsou lepší. Můžete vidět potvrzení o přečtení, indikátory psaní, lepší skupiny, zabezpečené zprávy 1:1 (skupiny již brzy) atd. Tento nový standard se nazývá RCS a je nyní k dispozici.

„Podpora RCS by zlepšila zážitek pro uživatele iOS i Android. Je to tak, RCS také zlepší zážitek a soukromí pro uživatele iOS.

„Nezačleněním RCS Apple brzdí průmysl a zdržuje uživatelský zážitek nejen pro uživatele Androidu, ale také pro jejich vlastní zákazníky.“

Apple nikdy veřejně neřekl, zda pracuje na podpoře RCS v iMessage, nebo zda by to chtěl udělat. Veřejné dokumenty ukázaly, že si její manažeři uvědomují, že modré bubliny a infrastruktura iMessage pomáhají lidem udržet si telefony iPhone, a v důsledku toho podpořily jejich používání.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Předchozí článek

Apple chce, aby iPhone nabíjel jiná zařízení přes sklo obrazovky

Následující článek

Podle analytiků bude náhlavní souprava Apple VR s hybridním kombem se třemi displeji uvedena na trh koncem tohoto roku

Související články

iPod Classic: bude tu i nadále, říká Steve Jobs

Hlavně poslední rok se mluví o nejisté budoucnosti dříve velmi oblíbeného iPodu classic. Často se dočkáváme předpovědí, že Apple brzy tento, dnes prý již tolik neoblíbený, iPod odstřihne, a zatím tomu naštěstí tak není. K samotnému stanovisku se ale vyjádřil i samotný Steve Jobs - a vyjádřil se jasně.

Apple: stále číslo 1 v prieskume spokojnosti uživateľov smartphonov

Spoločnosť J.D. Power už štvrtý rok po sebe umiestnila Apple na čelo rebríčka spokojnosti zákazníkov spomedzi všetkých výrobcov smartphonov. Apple získal dokopy až 800 z 1000 možných bodov. To všetko sa odohralo na základe štúdia 6800 uživateľov smartphonov, ktorí mali ohodnotiť svoje skúsenosti so smartphonami od januára do júna 2010. Štúdia ukázala, že Apple, v resp. iPhone, bol výborne ohodnotený vo všetkých kategóriách, od operačného systému, cez funkcie až po fyzický dizajn.