Amazon Dash Button promění domácnost v jeden e-shop

Představte si, že se v koupelně holíte a zjistíte, že potřebujete nový strojek, případně, že jste v kuchyni a dostali jste chuť na čokoládovou tyčinku. Amazon vymyslel speciální tlačítka pro domácnost, která okamžitě objednají to, co vám aktuálně schází. Zní to šíleně a šílené to skutečně je. Tlačítka na objednání jednotlivých věcí lze rozmístit po celé domácnosti a v případě jejich nedostatku stačí kliknout na tlačítko a dotyčná věc se objedná.

Tato novinka má své jméno a to Amazon Dash Button. Jedná se o drobné přístroje s tlačítkem. Lze je umístit kamkoliv, přilepit je na zeď nebo je i zavěsit za háček. Každé takové tlačítko slouží k objednání jedné věci. Pokud byste měli na pračce tlačítko pro prací prášek, zmáčknete ho a on se vám objedná. Po domácnosti lze mít neomezené množství takových tlačítek, všechny jsou propojeny prostřednictvím wifi a na telefon se odesílají jen potvrzení o objednávce.

Pokud si jich dáte do domácnosti mnoho, uděláte si z domova v podstatě velký eshop. Když se poprvé oznámilo vydání Dash Button, většina lidí si myslela, že jde o aprílový žertík, bohužel opak je pravdou. Nejen, že se nejedná o žádný žertík, tato zařízení jsou napojená přímo na Amazon Fresh, kde je nutné si platit členství a následně lze tlačítka využívat. Úplně to vypadá, jako kdyby chtěl Amazon odnaučit lidi chodit do supermarketů a nutil je být zavřené doma, aby si vše objednali jen od něj.

Většině lidí zřejmě proběhne myšlenka, co se stane, když takové tlačítko objeví malé dítě, bude si s ním hodinku hrát a vy najednou zjistíte, že máte objednaných několik tisíc kartáčků na zuby, nebo v horším případě ještě dražších produktů. Výrobce oponuje tím, že díky kontrole objednávek přes telefon by k něčemu takovému docházet nemělo.

Zatímco na západě si výrobce slibuje velký úspěch, je jen velkou otázkou, jestli se tohoto trendu chytí i ostatní. Pokud se tomuto produktu podaří na trhu prosadit, bude to znamenat, že už eshopy nebudou jen součástí webových stránek, kde nakupujeme, ale začnou nás obklopovat přímo v našem nejmilejším prostředí. Dash Button by se měl naštěstí týkat jen vybraných produktů, takže si každý uživatel může vybrat, jestli by se mu do domácnosti nehodilo zařízení, které okamžitě objedná věc, kterou postrádáme.

Previous Article

iSport Super Slim: Nejlepší bezdrátová sluchátka na trhu

Next Article

4 příslušenství pro rozšíření místa v iPhonu/iPadu

Related Posts

iPhone 4: nová televizní reklama vyzdvihuje baterii

Apple vydal novou televizní reklamu na iPhone 4, ve které se dozvíte, že s iPhone 4 můžete déle hrát hry, stahovat data, poslouchat hudbu, nebo třeba sdílet obrázky. Musím potvrdit, že baterie je u iPhone 4 oproti iPhone 3 vydrží déle, na druhou stranu že bych na tom postavil televizní kampaň, to ne. Mám ale takové tušení, že toto není poslední spot, který na iPhone 4 vidíme.