V budoucích iPhonech uvidí uživatelé obraz skrze více čoček

Apple zkoumal, jak usnadnit budoucímu uživateli iPhonu, aby mohl vidět obraz z hledáčku jednotlivých objektivů, respektive z širokoúhlých a ultraširokoúhlých čoček. Zkušeným uživatelům to poskytne větší kontrolu. Je pravděpodobné, že většina uživatelů iPhone 13 Pro neví, který z jejich tří objektivů zadního fotoaparátu fotí. Můžete si vybrat, i když iPhone se přepne například do makro režimu, pokud zjistí, že to potřebujete.

Jak by to mohlo fungovat?

Celkově však nepřemýšlíte o tom, který objektiv je použit, protože nemusíte. Obvykle snímek orámujete, a pokud se vám to nelíbí, přejetím prstem po ovládacích prvcích přiblížíte. Nebo budete dělat to, čemu fotografové říkají zoomování nohama. Fyzické přiblížení se k objektu nebo osobě je tak často to nejlepší, co můžete udělat, ale Apple chce usnadnit přepínání mezi fotoaparáty iPhonu.

„Uživatelské rozhraní digitálního hledáčku pro více fotoaparátů“ je nově odhalená patentová přihláška, která se zabývá tím, jak uživateli nabídnout všechny možnosti fotoaparátu iPhonu.

Nejde jen o to, že vám to může poskytnout lepší kontrolu při komponování záběru, ale má to také vliv na obrazovou kvalitu vaší fotografie. Je to proto, že když vidíte všechny možnosti prostřednictvím digitálního hledáčku, můžete také vidět, kdy volba sníží kvalitu obrazu.

“Optické zvětšení poskytuje lepší vizuální kvalitu, ale zavádí složitost v optickém sledu zařízení,” uvádí patentová přihláška společnosti Apple. “Digitální zvětšení se vyhýbá těmto složitostem, čímž umožňuje efektivnější balení zařízení, ale může utrpět vizuální kvalita.”

Optický zoom je vždy lepší než digitální, protože v jádru funguje zvětšování obrazu zdvojením nebo ztrojnásobením pixelů. Optický zoom přibližuje obraz bez obětování kvality.

Nicméně, optický zoom má „složitost v optickém sledu zařízení“, protože je dosažen „pohybem fyzických součástí (např. čoček). Jinými slovy, optický zoom vyžaduje tlustší iPhone, aby se do něj vešly jeho pohyblivé části. Aby byl iPhone tenký a přitom poskytoval optický zoom, Apple navrhuje využít toho, jak telefon obsahuje více fotoaparátů.

“Použití více kamer umožňuje aproximaci optického zoomu, i když základní kamery nejsou schopny proměnného optického zvětšení,” pokračuje patentová přihláška.

To je důvod, proč má iPhone již několik fotoaparátů. To, co chybělo, je jednoduchý způsob, jak může uživatel „využít výhody několika palubních kamer, aniž by je zbytečně zatěžoval kognitivními funkcemi“.

Apple navrhuje začít s běžným hledáčkem na iPhonu. Stejně jako nyní otevřete aplikaci Fotoaparát a zobrazí se vám obrázek toho, co by telefon pořídil, kdybyste stiskli spoušť.

V dolní části obrazovky však Apple navrhuje viditelný posuvník. Když uživatel přejede přes tento ovládací prvek, uvidí různé možnosti dostupné z kamer.

Aniž byste museli klepat ze seznamu kamer, stačí přejet po posuvném ovladači a nechat je sestavit požadovaný záběr. Jedním dotykem posuvníku může být iPhone přepnut z používání jedné čočky na druhou, ale uživatel o tom nemusí vědět a nemusí ho to zajímat.

Když to uživatele zajímá

Apple vždy ve výchozím nastavení dělá věci tak jednoduché, jak je to jen možné, a možnost jen posunout, abyste viděli, jaký obrázek vám nejlépe vyhovuje, je přitažlivá. Vždy se ale najdou uživatelé, kterým záleží na konkrétním používaném objektivu a kteří chtějí mít svůj výběr pod kontrolou.

Pro ně stejná patentová přihláška zahrnuje jinou možnost. Jeden displej na iPhonu by mohl také zobrazovat dva různé obrázky z čoček. Obrazovka může představovat samostatný, nezávislý obraz v hledáčku. Abyste viděli, jaké by byly výsledky vašeho výběru.

Tato patentová přihláška je připsána šesti vynálezcům. Většina, včetně Lindy L. Dong, má několik předchozích souvisejících patentů týkajících se fotoaparátů iPhone a systémů hledáčku.

Předchozí článek

Apple dbá na utajení dodavatelského řetězce a běžné jsou i přísné tresty

Následující článek

Chrome v testu rychlosti porazil Safari a je rychlejším prohlížečem

Související články

iPhone 5: e-shopy v ČR začínají přijímat objednávky

Na iPhone 5 čeká velká řada zájemců, což si samozřejmě uvědomují prodejci, kteří se snaží z této množiny potencionálních klientů vytěžit maximum. Jako zajímavý marketingový trik se ukázal už v předešlých letech začít předprodej dřív, než je produkt vůbec oficiálně představený. A jinak tomu není ani letos.