iPhony budou možná zobrazovat 3D obrázky i bez „Apple Glass“

Dokážete si představit zobrazování 3D obrázků bez jakékoliv pomocné techniky, jako jsou 3D brýle? Apple zkoumá, jak prezentovat 3D obraz Apple AR na ploché obrazovce přístrojů, jako jsou iPhone nebo iPad.

3D obraz bez 3D brýlí

Jen proto, že byl společnosti Apple úspěšně udělen patent na novou technologii, to automaticky nezaručuje, že bude existovat budoucí produkt, který ji bude používat. Někdy je patent nejmenším pohledem na větší plán, který vás nechá přemýšlet, co se kolem toho ještě děje. To je případ nově uděleného patentu s názvem „Řízení zobrazení elektronických zařízení na rozdělené obrazovce“. Apple má docela jasno v tom, co dělá, ale diskuse o patentu se zaměřuje tak konkrétně, že vám umožňuje klást otázky.

To, co zde Apple popisuje, je schopnost mít 3D obraz na ploché obrazovce. Takže iPad nebo iPhone by mohl ukázat AR nebo VR videa, aniž by uživatel musel nosit náhlavní soupravu jako „Apple Glass“. Není to ani zdaleka snadné.

„Může být obtížné poskytnout tento typ obsahu na multifunkčním zařízení, jako je smartphone nebo tablet,“ říká Apple, „aniž by vznikly viditelné artefakty, jako je pohybové rozostření, kompenzace jasu nebo jiné efekty, které mohou být nepříjemné nebo dokonce závratné pro diváka. “

„Apple Glass“ nebo jakákoli náhlavní souprava umístí obrazovku před každé oko. Pracují ve shodě, ale dva jsou oddělené. Není to tak, jako by bylo snadné posílat samostatné obrázky na každou obrazovku a udržovat je synchronizované, ale to, co vidí každé oko, je pod kontrolou zařízení.

Je třeba vyřešit zásadní problémy

S iPhonem nebo iPadem na stole nebo drženým v ruce nemůže zařízení počítat, kterým směrem se díváte. Nemůže také počítat s tím, že hledáte, ačkoli Apple již dříve požádal o alespoň jeden patent na detekci pohledu. Tento nově odhalený patent nepokrývá to, jak by se uživatel mohl dívat na obrazovku, jak přesně potřebuje, aby zařízení držel. To, co pokrývá, je však to, jak obrazovka funguje, aby to vyřešila.

Začíná to tím, jak jsme to vlastně viděli u ploché obrazovky dříve – v celovečerních filmech.

„Například kino může poskytnout polarizované nebo barevné brýle nebo brýle, které vizuálně oddělují dva souběžné (a obvykle se překrývající) obrazy, které díky oddělení očí diváka dodávají zobrazeným souběžným obrazům trojrozměrnou hloubku, “říká Apple.

„Tuto hloubku lze použít k poskytnutí obsahu virtuální reality (VR), ve kterém je pro uživatele vytvořeno trojrozměrné pohlcující prostředí generované počítačem,“ pokračuje v patentu, „nebo k poskytování obsahu rozšířené reality (AR), ve kterém počítačově generovaný obsah je přidán k přímému nebo kamerou generovanému pohledu na reálné prostředí obklopující uživatele. “

Dokud můžete rozdělit obraz tak, aby jedno přišlo ke každému oku, můžete vykouzlit 3D efekt. Apple nepopisuje způsoby, jak zajistit, aby každé oko nemohlo vidět, co je zaměřeno na druhé, ale podrobně popisuje, jak může obrazovka zobrazovat dva různé obrázky.

„Displej obsahuje řadu zobrazovacích pixelů,“ vysvětluje Apple. “Pole zobrazovaných pixelů je uspořádáno do řádků pixelů a sloupců pixelů.” Patent konstatuje, že tyto displeje obvykle „pracují s řadami pixelů postupně od horní do dolní části pixelového pole,“ ale nemusí tomu tak být.

Detail z patentu zobrazující pixely jedné obrazovky ovládané jako dvě nezávislé obrazovky

Ve skutečnosti to tak nemusí být. Protože však prezentujete dva obrázky, může to vytvořit řadu pixelů najednou „může způsobit viditelné systematické posunutí jasu pro levou a pravou část displeje“, když je obraz rozdělenou obrazovkou.

„To může být obzvláště problematické, pokud je implementováno stroboskopické nebo pulzující podsvícení ke snížení rozmazání pohybu,“ pokračuje Apple.

Návrh společnosti Apple ukazuje, že různé řádky pixelů budou ovládány samostatně a budou použity k zobrazení dvou různých obrázků. „V režimu rozdělené obrazovky jsou řádky pixelů … provozovány střídavě.“

Většina patentu poté popisuje různé zobrazovací technologie a také různé způsoby zajištění toho, aby byly obrázky udržovány v čase.

Tento patent je připsán osmi vynálezcům, včetně Jun Li, jehož předchozí práce zahrnuje patent na výrobu dotykových obrazovek.

Předchozí článek

Díky iOS 14.5 už nebudete sledováni napříč aplikacemi.

Následující článek

Celosvětová dodávka smartphonů vzrostla o 27%, Apple je na druhém místě

Související články

Flight Control HD: nejdříve na Steamu, pak na Mac AppStore

Firemint, vývojář oblíbených her jako Real Racing či Flight Control nyní oznámil, že připravovaná casual hra Flight Control HD, velmi oblíbená na iOS zařízeních, bude dostupná jak pro Mac, tak i pro PC. O verzi pro Mac se již nějakou dobu ví a počítalo se, že se Flight Control objeví exkluzivně na Mac AppStore, který byl měl být dostupný někdy okolo ledna.