iPhone dominuje Severní Americe a západní Evropě, protože 5G překonává 4G

Počet 5G chytrých telefonů používaných po celém světě v lednu poprvé překonal 4G, přičemž iPhone od Applu byl klíčovým motorem hned v několika regionech. V nové výzkumné zprávě Counterpoint Research analyzuje údaje o penetraci 5G po celém světě. Poznamenal, že tři regiony byly z velké části zodpovědné za nárůst podílu na trhu 5G: Čína, Severní Amerika a západní Evropa.

Kde se 5G využívá nejvíce?

Čína měla celosvětově nejvyšší míru používání 5G smartphonů s penetrací 84 % v lednu 2022. Counterpoint to připisuje tlaku ze strany čínských telekomunikačních operátorů a také výrobců, kteří uvolňují spotřebitelům smartphony 5G za konkurenceschopné ceny.

Míra rozšíření 5G smartphonů v Severní Americe a západní Evropě dosáhla v lednu 73 %, respektive 76 %. Apple dominuje na obou trzích s podílem více než 50 % v Severní Americe a 30 % v západní Evropě.

Counterpoint také naznačuje, že oba trhy zaznamenaly přirozený nárůst prodeje 5G smartphonů poté, co Apple v říjnu 2020 vydal řadu iPhonů 12 vybavených 5G.

„Očekává se, že tyto regiony budou i nadále významně přispívat k celosvětovému prodeji 5G, protože i bez nabízení konkurenčních specifikací existuje v uživatelské základně iOS obrovská a pokračující poptávka po upgradu 5G,“ napsal Counterpoint ve zprávě.

Poptávku navíc zvyšují uživatelé iPhonů, kteří svá zařízení drží už roky a jsou připraveni na upgrade. Společnost Counterpoint odhaduje, že pro mnoho uživatelů se upgrady blíží čtyřem letům, kdy budou držet svá starší zařízení.

Do budoucna by další oblasti růstu pro 5G mohly být Asie a Tichomoří, Střední východ a Latinská Amerika. Counterpoint poznamenává, že smartphony vybavené 5G v rozsahu pod 150 $ jsou „sladkým místem“ pro tyto regiony.

Smartphony Android s 5G začínají klesat k této cenové hladině díky dostupnějším čipům smartphonů od MediaTek a Qualcomm. 5G čipy nižší třídy mají v současnosti cenu nad 20 USD. Když překročí hranici 20 USD, výzkumná firma říká, že zařízení vybavená 5G se začnou objevovat v cenovém bodě pod 150 USD.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Předchozí článek

Tým Apple Car se rozpustil a uvedení vozu se do roku 2025 nemusí stihnout

Následující článek

Vedoucí pracovníci Porsche navštívili Apple, aby společně prodiskutovali rozšiřující se projekty automobilů

Související články

Twitter for Mac: Tweetie se konečně dočkal nástupce!

Spolu se spuštěním Mac App Store byl uveden Twitter for Mac, dostupný přes tento distribuční kanál. Původně mluvily spekulace tak, že se Tweetie 2 (původní pracovní název) možná vůbec neobjeví a nebylo o něm dlouhou dobu slyšet. Nakonec jsme se ale přece dočkali a dnešním dnem je nástupce oblíbeného Twitter klienta Tweetie ke stažení ve finální verzi na Mac App Store.

Apple: vánoční reklama na iPhone 4

Máte už dárky k Vánocům? Pokud ne, Apple vám v novém televizním spotu poradí, že s iPhone 4 a Facetime si Vánoce a Štědrý den opravdu užijete. Ať je to jak chce, Apple chce zvýšit povědomí o iPhone 4 těsně před Vánoci, což je bezesporu chytrý marketingový tah. Otázkou zůstává, kolik lidí v ČR a SR kupuje dárky v hodnotě 15 tisíc Korun?