Fenomén Clubhouse a jeho velký problém

Je to již pár týdnů, co byla v Česku spuštěna nová sociální síť Clubhouse a rychlostí blesku se u nás dočkala velké slávy. Téměř každý na ni chtěl být, tvořit obsah nebo jen poslouchat a první týdny na ni byli čeští uživatelé velmi aktivní. Co se ale stalo, že na českou „roomku” nyní narazíte velmi zřídka?

Pro ty, kdo nevědí, o čem je řeč, to v rychlosti shrnu. Clubhouse je sociální síť (momentálně dostupná pouze pro iPhony), která funguje na principu hromadného veřejného hlasového hovoru. Z pravidla každou místnost moderuje jeden či více lidí, kteří diskutují o jistém tématu a můžou si na „pódium” pozvat i posluchače z publika. Ještě teď ale přístup do aplikace funguje na principu pozvánek, kdy pro založení účtu potřebujete pozvánku od někoho, kdo na síti již je.

Clubhouse navíc funguje jen v reálném čase. Nahrávání a ukládání obsahu nejen že není v aplikaci možné, ale také je striktně proti pravidlům. Na české Clubhouse scéně se již ze začátku začaly formovat zajímavé místnosti pro uživatele z různých skupin. Vzniklo tak nesčetné množství místností pro nejmenší (čtení pohádek na dobrou noc), pro náctileté (vtipné životní příhody), pro podnikatele (rady a tipy), pro geeky (Jan Březina a jeho rychlodiskuze) a podobně.

Jeden velký problém Clubhouse

Aplikace rychle nabyla, ale také rychle pozbyla. Až na několik výjimek už na Clubhouse nenajdete kvalitnější české místnosti. Čím to ale je? Velkým problémem je jistá nedovařenost celé myšlenky a je vidět, že vývojáři jsou teprve na začátku. Každým týdnem se objevují novinky a aktualizace, z nichž některé mohou měnit používání aplikace zásadním způsobem.

Největším problémem ale bude absence jakékoliv motivace velkých tvůrců pro moderování kvalitních diskuzí. Takové moderování stojí spoustu času = spoustu peněz, a ty z Clubhouse zatím nedostanete. Inzerenti zatím o Clubhouse nemají zájem, přece jen inzerovat produkt pouze hlasem v hovoru bez záznamu není zrovna ideální. Je tedy jen otázka času, kdy tvůrci společně s inzerenty přijdou na řešení, jak produkty na Clubhouse propagovat.

Další možnost monetizace míří přímo od vývojářů. Již dlouho se spekuluje nad placenými členstvími v klubech nebo jednotlivých místnostech, ze kterých by pak moderátoři dostávali svou provizi

Malá jména, velká jména

Algoritmy Clubhouse také zatím nejsou určeny pro doporučování neznámých jmen nebo jmen, která přímo nesledujete. Tím se z toho stává aplikace, která neslouží pro vytváření nových velkých hráčů na poli známých osobností. Spíše slouží jako doplněk těchto tvůrců k jejich Instagram nebo YouTube profilům.

Koneckonců, Clubhouse je stále ještě na začátku. Schválně se můžeme podívat na příklad, jak začínal Snapchat a nakonec se z něj stala platforma, kde můžete sledovat klidně i zpravodajství a videa. Bude ještě zajímavé, co vývojáři Clubhouse do těchto vod přinesou, a zda se jim podaří přilákat velká česká jména zpět na pódium. Možná tomu pomůže právě možnost monetizace, možná zrychlení vývoje aplikace pro Android.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Předchozí článek

Apple testuje microLED displeje pro zlepšení kvality svých zařízení

Následující článek

Muži z Austrálie vybuchl iPhone v kapse, nyní Apple žaluje

Související články