Čelní sklo v Apple Car by mohlo blokovat oslňující světla

Každý řidič zajisté ví, jak je nepříjemné, když ho při jízdě oslní ostré světlo. Apple Car by mohl zabránit oslnění řidičů a cestujících oslněním sluncem nebo oslnění světlomety pomocí automatického systému stínění, který by blokoval jasné přímé světlo z očí.

Častým nebezpečím při řízení je oslnění. Extrémně jasné podmínky, odrazy od oken na budovách, jiné světlomety vozidel v noci a jiné světelné zdroje mohou rušit zrak řidiče. Kromě toho, že oslnění potenciálně ztěžuje vidění na silnici, může být také rozptýlením, které odvádí pozornost řidiče od příchozích nebezpečí. I když by to mohlo být částečně vyřešeno použitím žaluzií nebo v některých případech pomocí slunečních brýlí, tato řešení nejsou ideální, protože vyžadují, aby řidič reagoval na podmínky na silnici.

Nový patent Applu

Nový patent Applu na „Aktivní systém potlačení oslnění“ nabízí formu vizuálního aktivního potlačení oslnění, který by mohl zabránit jasným světlům, aby se vůbec dostaly do očí řidiče, a přitom zachovat zbytek pohledu jasný. Systém Applu má dvě hlavní sekce, zabývající se detekcí a potlačením. Pro první jmenovaný systém Apple spoléhá na senzory uvnitř vozu, které shromažďují mnoho datových bodů.

Tato data pokrývají několik prvků, včetně toho, kde jsou oči řidiče ve vozidle, úrovně okolního světla a kde jsou zdroje jasného světla mimo vozidlo. Díky znalosti místa, kde se nacházejí oči řidiče a světelné zdroje, mohl systém vypočítat dráhu světla a jaké prvky čelního skla nebo jiných oken skrz toto světlo prochází. Tyto informace jsou poskytovány obvodům, které spravují prvek potlačení. Modulátory světla zakrývají okna, čelní sklo a zrcátka vozidla uspořádané v mřížce a slouží k potlačení světla.

Díky znalosti polohy očí a odkud přichází jasné světlo, může systém blokovat světlo v určitých bodech čelního skla.

Tyto modulátory se mohou přepínat mezi průhlednými a neprůhlednými na základě příkazů z řídicího systému. Apple navrhuje, aby modulátory byly vyrobeny z tekutých krystalů, fotochromních nebo elektrochromních vrstev, což by mohlo způsobit, že sklo bude matné, tmavé nebo reflexní.

Teoreticky by modulátor umístěný v mřížce v přesném bodě, kterým prochází jasné světlo, mohl být aktivován, aby se stal neprůhledným a zablokoval světlo tak, aby se úplně nedostalo do očí řidiče. Aktivuje se pouze tento konkrétní bod, přičemž zbytek okna nebo zrcátka zůstane průhledný, aby se maximalizoval výhled na řidiče.

Patent se poprvé objevil jako přihláška v říjnu 2018 a původně byl podán 1. září 2016. Uvádí své vynálezce jako Hyungryul J. Choi, Arthur Y. Zhang, Cheng Chen, Graham B. Myhre, Malcolm J. Northcott, Matheen M. Siddiqui, Russell Y. Webb a Matthew E. Last. Apple podává řadu patentových přihlášek každý týden, ale přestože existence patentu naznačuje oblasti zájmu jeho výzkumných a vývojových týmů, neexistuje žádná záruka, že společnost tyto koncepty použije v budoucím produktu nebo službě.

Tónovací sklo se objevilo v několika patentech týkajících se často proslýchaného Apple Car. Jeden z listopadu 2019 pro „synchronizovaná okna“ by využíval světelnou modulaci k vytvoření systému ochrany osobních údajů, který by poskytoval cestujícím osvětlení a výhled ven z vozidla, aniž by rozsvítil vnitřek, aby ho viděli ostatní.

Apple také v dubnu 2020 navrhl „měsíční střechu“ a okna s automatickým tónováním pomocí vrstev skla a segmentů s nastavitelnými vrstvami.

Srpen 2020 s sebou přinesl návrhy na zabudování displejů na čelní sklo a do dalších oken, což by případně umožnilo použít celý displej, nebo jednodušeji rychlost a další základní detaily pro řidiče. Apple také navrhl, že čelní sklo by mohlo mít „zářez“, do kterého by se vešla kolekce senzorů s vlastním pohonem, což by odpovídalo designu iPhonu.

Předchozí článek

Nová Beta 3 iOS 15.1 konečně umožňuje vypnout automatický makro režim u iPhonu 13 Pro.

Následující článek
apple csam

Vychytralí zloději okrádali Apple prostřednictvím dárkových karet

Související články