Zuckerberg chce společnosti Apple „způsobit bolest“ kvůli změnám v soukromí

Výkonný ředitel Facebooku Mark Zuckerberg byl opakovaně rozčílen komentáři generálního ředitele společnosti Apple Timem Cookem o sociální síti a soukromí, což údajně vedlo k nepřátelství mezi oběma šéfy společnosti.

Apple je známý jako technologický gigant, který se snaží zajistit, aby si uživatelé v digitálním životě zachovali prvek soukromí. Díky iniciativám, jako je například Průhlednost sledování aplikací v systému iOS 14, byla konceptu věnována ještě větší pozornost.

Zatímco však Facebook veřejně útočí na iniciativy společnosti Apple v oblasti ochrany osobních údajů, profil mezi spiknutím mezi těmito dvěma technologickými titány naznačuje, že už to několik let silně rachotí.

Nenávist, která graduje

Během skandálu s Cambridge Analytica v roce 2018 měl Tim Cook připomínky k této záležitosti, že myšlenka Zuckerberga byla „velmi výmluvná“ a „vůbec ne v souladu s pravdou,“ podle Wall Street Journal.

Za zavřenými dveřmi chtěl údajně Zuckerberg svrhnout Apple, údajně řekl svému týmu „musíme způsobit bolest“ výrobci iPhone. Nebyl to jediný případ, kdy Zuckerberg vznesl námitky proti Cookovu komentáři, který se v průběhu času opakoval.

V poslední inkarnaci mezipodnikové neshody Zuckerberg obvinil Apple ze zasahování do toho, jak aplikace Facebooku fungují se změnami ochrany osobních údajů. V následné reakci toto Cook odsoudil jako „konspirační teorii“, aniž by se zmínil o Facebooku konkrétně, ale naznačil, očem je řeč.

Lidé obeznámení se Zuckerbergem údajně věří, že šéf Facebooku bere útoky společnosti Apple na svou společnost osobně.

Přes velmi veřejné útoky proti sobě, mluvčí Facebooku Dani Lever trvá na tom, že argumenty nejsou osobní povahy. „Apple tvrdí, že jde o soukromí, ale jde o zisk, a připojujeme se k ostatním, abychom poukázali na jejich protisoutěžní povahu, která jim dává přednost,“ dodal Lever.

Apple a Tim Cook dlouho zastávali názor, že „zákazník není náš produkt.“ Obchodní model nezávisí na sběru dat a reklamě, což společnosti Apple více usnadňuje udržení tohoto postoje než Facebook podporovaný reklamou.

Nyní se Facebook současně vzdává změn příchozích zásad společnosti Apple týkajících se sledování reklam a boje proti společnosti. Facebook údajně v této věci připravuje protimonopolní žalobu proti společnosti Apple a současně proti těmto opatřením vede marketingovou kampaň.

Předchozí článek

Apple vyvíjí terahertzový radiační senzor pro neinvazivní monitorování glukózy

Následující článek

Spojené království kupuje pro vládní účely 11 000 zařízení iPhone SE

Související články