Dvojrecenze: Monsters Ate My Condo a Critter Quitter

Recenze dvou her, Monsters Ate My Condo a Critter Quitter, ve kterých budete potřebovat nejen postřeh, ale občas také aktivní mozek.

Dnes se podíváme na dvě úplně odlišné hry, které ale sdílejí jednoho důležitého jmenovatele – a tím je postřeh. U obou her si totiž, i když úplně jiným způsobem, tuto svou schopnost dosyta procvičíte. Zatímco v opravdu neotřelé hře Monsters Ate My Condo budete stavět vysokou krkolomnou věž a uplácet roztodivná monstra, aby vám ji nezbořila, tak ve hře Critter Quitter bude úkol na pohled o něco snazší – zkrátka budete muset uhlídat jídlo před nájezdy stovek brouků, kteří si na něm chtějí pochutnat. Není to ale zase tak jednoduché, jak to vypadá.

Monsters Ate My Condo

K této hře jsem byl zpočátku poměrně skeptický, ať už kvůli šíleně vypadajícímu námětu či ne zrovna moderně vypadající grafice. Otálet s koupí byla ale velká chyba, protože jsem už mohl v této skvělé hře mít o hodně vyšší skóre a více achievementů. Tím chci říct, abyste se těmito věcmi v žádném případě odradit nenechali.

Jak jsem již zmínil v úvodu, budete stavět věž – ale ne ledajakou. Každé patro má svou barvu a vaším úkolem bude skládat barvy za sebe tak, aby byly alespoň tři stejné vedle sebe. Díky těmto kombům pak získáváte speciální patra – bronzová, stříbrná, zlatá a diamantová, která posunou vaše skóre o poznání výše.

Důležitým aspektem hry jsou monstra, která nervózně postávají u věže a čekají, až je nakrmíte nějakým tím patrem (ano, zní to šíleně, ale je to opravdu tak). Monstra jsou (stejně jako patra) celkem čtyři a jedno je podivnější než druhé – každopádně si dejte pozor, abyste krmili monstrum správnou barvou, protože pokud by se vám podařilo dát zelenému mužíčkovi víckrát za sebou třeba červené patro, nemuselo by to pro vaši věž skončit příiliš dobře (je to totiž poměrně cholerik).

Tím jsem vysvětlil základní princip hry, což ale ani v nejmenším není konec – ve Monsters Ate My Condo je mnoho dalších aspektů, přes patra, která po chvíli vybuchují, až po speciální schopnosti monster, které se projeví pouze tehdy, nakrmíte-li je speciálním patrem. Hra také obsahuje dva módy a opravdu velkou spoustu achievementů, kterých jen v posledním updatu přibylo přibližně deset.

Monsters Ate My Condo je originální až šílenou hrou, která vás ale chytne a nepustí. Doporučím ji nejen každému budoucímu architektovi, ale také všem, které baví rychlé a svižné hry, u kterých je třeba zapojit postřeh a mozek. Dávám 80%. Hru jsem hrál ve verzi 1.1.

Monsters Ate My Condo – 0,79€ – App Store link (iPhone/iPad)

Critter Quitter

Druhá dnešní hra již nebude tak originální, ale v žádném případě méně zábavná. Bude totiž třeba učinit přítrž invazi brouků a další podobné havěti, která se v obrovských počtech valí na váš dort.

Brouky budete zabíjet především jednoduchým “zamáčknutím” (někteří mají ale “tuhý kořínek”, a tak je bude třeba zamáčknout vícekrát) nebo zahazováním, i když v pozdějších levelech už nebudete absolutně vědět, kde vám hlava stojí, a budete se snažit zahodit všechno, co vám přijde pod prst.

Za každého zabitého brouka získáte jakousi podivnou surovinu, za kterou potom podle svého uvážení vylepšujete obranu svého dortu (či jiné potraviny, neboť záleží plně na vás, jakou si vyberete – pokud jste velký fanda Applu, je jasnou volbou jablko) – můžete například najmout až čtyři žáby, které budou v rámci svých možností požírat brouky ve svém zorném poli nebo nakoupit nějaký pro brouky smrtelný sprej. Je to jen a jen na vás.

Critter Quitter sice není hrou, kterou byste hráli celé odpoledne, ale čas od času se k ní velice rádi vrátíte a pár desítek minut si ji zahrajete. Hra má velice pěknou grafiku a také soundtrack, ze kterého se nejdříve zblázníte a potom se vám začne líbit. Navíc je momentálně úplně zdarma. Zamrzí jen občasná špatná odezva, která způsobí, že je vaše zamačkávání neefektivní – ale dá se to bez větších problémů přežít. Hře dávám 70%. Hrál jsem ve verzi 1.0.9.

Critter Quitter – 0,79€ (momentálně free!) – App Store link (iPhone/iPad)