Celá řada Apple iPhone 14 Pro má historicky dlouhé čekací doby

Čekací doby na modely iPhone 14 Pro dosahují dva měsíce po uvedení na trh extrémních úrovní a modely nižší třídy nevyrovnají poptávku. Ve zprávě pro investory z investiční banky UBS, analytik David Vogt zjistil, že čekací doby na modely iPhone 14 Pro se opět prodloužily. Na základě údajů, které sledují dostupnost iPhonu ve 30 zemích, UBS říká, že čekací doby na většině trhů, včetně USA, dosáhly přibližně 34 dní.

Čekací doby jsou rekordně dlouhé

Počet se zvýšil ze sedmi dnů na začátku listopadu a 19 dnů na konci října. V Číně jsou nyní časy 36 dní, což je o deset dní více než začátkem listopadu. Vzhledem k tomu, že spotřebitelé čekali na iPhone 14 Pro nebo iPhone 14 Pro Max tak dlouho, UBS očekávala, že si lidé místo toho koupí některý z nižších modelů iPhone 14. To však není tento případ a Vogt označil čekací doby pro iPhone 14 a iPhone 14 Plus za „nepodstatné“.

Nakupující mohou efektivně vejít do obchodu Apple Store nebo obchodu s operátorem nebo si objednat online a získat základní model iPhone 14 nebo iPhone 14 Plus prakticky bez čekání.

Existuje určité riziko

I když je dobře, že jsou smartphony Apple tak populární, UBS se domnívá, že existuje určité riziko pro společnost, pokud nebude schopna uspokojit poptávku během kritické prázdninové sezóny. Pokud se čekací doby v nadcházejících týdnech nezlepší, jednotky iPhone se mohou obejít bez konsenzu.

V důsledku toho by příjmy z iPhonů mohly meziročně stagnovat ve srovnání s konsensem kolem 2% růstu a téměř 10% nárůstu tržeb z iPhonů v zářijovém čtvrtletí. UBS předpovídá, že dodávky iPhonů dosáhnou v prosincovém čtvrtletí 83 milionů kusů, což je o něco méně než 86 milionů kusů, které předpověděla dříve v listopadu.

Investiční banka snížila ve své poslední zprávě svůj cenový cíl pro AAPL na 180 USD, z 185 USD. Cílem je přibližně 25násobek zisku na akcii v kalendářním roce 2022 ve výši 6,58 USD. Při 25násobku by se Apple obchodoval s jednou víceotáčkovou slevou na svůj jednoletý a tříletý koncový průměr a dolů z více než 30násobku dříve v roce 2022.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Předchozí článek

Stěžovat si na maloobchodní podmínky Applu je jako „psát Ježíškovi“

Následující článek

Podle nové studie fungují AirPods téměř stejně dobře jako prémiová naslouchátka

Související články