Apple zkoumá vlastní rozhraní pro maximální využití skládacího iPhonu nebo iPadu

Skládací zařízení se dvěma obrazovkami mají potenciál přesahovat více zobrazovacích prostor. Apple zdlouhavě zkoumá, jak vytvořit rozhraní skládacího iPhonu, iPadu nebo celoobrazovkového MacBooku Pro více než jen součtem jeho částí. Není překvapením, že Apple zkoumá iPhone Fold nebo skládací iPad. A samozřejmě má skládací notebooky od PowerBook 100 až po dnešní MacBook Pro.

Apple si dal práci s tím, jak mají obrazovky fungovat

Přesto by tento nově udělený patent nazvaný „Uživatelská rozhraní pro zařízení s více displeji“ mohl dokonce nahradit každé z těchto zařízení. Na 335 výkresech a vývojových diagramech patent nakonec popisuje zařízení, které se skládá ze dvou obrazovek, složených uprostřed jako současný MacBook Pro.

I když to odpovídá mnoha předchozím fámám a patentům týkajícím se skládacích zařízení, tento konkrétní patent je něčím větším. Jde o to, jak Apple dokáže udělat svou typickou věc – přijít pozdě na nápad, a přitom to udělat mnohem lépe než kdokoli jiný, že se tím všichni řídí.

Konkrétně, když máte dvě obrazovky na jednom zařízení, existuje problém, jak spolupracují. Mac je již dlouho schopen podporovat více obrazovek a Apple inteligentně přesouvá aplikace, pokud již dříve používaný displej není k dispozici. Apple také představil Universal Control pro spojení obrazovek zcela samostatných zařízení. Tento nový patent je o tom, jak inteligentní povědomí o tom, jaké obrazovky jsou k dispozici, na skládacím zařízení a jak potenciálně nahradit položky, jako jsou klávesnice.

To znamená, že Apple se snaží o to, aby tento návrh pokryl co nejširší škálu možností, takže se odkazuje na taková zařízení, která mají klávesnice, joysticky a tak dále. Když čtete detaily a studujete diagramy, je těžké si představit, kam by něco z toho mohlo zajít.

Pak, zatímco kresby vypadají převážně jako skládací iPhone nebo možná iPad, Apple má zájem o vás a všechny budoucí patentové právníky, že to znamená pokrýt notebooky – a dokonce i stolní počítače.

„Zařízením může být přenosné komunikační zařízení, jako je mobilní telefon, které také obsahuje další funkce, jako je PDA a/nebo funkce hudebního přehrávače,“ uvádí patent. “Mělo by být také zřejmé, že v některých provedeních zařízení není přenosné komunikační zařízení, ale je to stolní počítač s povrchem citlivým na dotek (např. dotykový displej a/nebo touchpad).”

V každém provedení uvedeném v patentu je toto navrhované zařízení jedna obrazovka a jedna obrazovka citlivá na dotyk. Není vůbec jasné, proč Apple na tomto rozlišení trvá, kromě toho, že byl tradičně proti tomu, aby byl displej MacBooku dotykový.

Ať už tento rozdíl převládne, nebo nějaká budoucí iterace umožní uživatelům klepnout na kteroukoli obrazovku, více než 140 000 slov patentu se snaží popsat to, co se zdá být snadno shrnutou myšlenkou. Tato myšlenka spočívá v tom, že tam, kde byste mohli očekávat běžnou klávesnici na zařízení podobném MacBooku, místo toho dostanete obrazovku. Zajímavé je, že tato obrazovka “volitelně má rozlišení videa přesahující 100 dpi,” říká Apple, “nebo rozlišení videa přibližně 160 dpi.”

To je jediný odkaz na rozlišení buď toho dotykového displeje, který nahrazuje klávesnici, nebo displeje s pravděpodobně vyšším rozlišením nad ním.

Apple očekává, že uživatelé se budou dívat hlavně na horní obrazovku displeje, protože volitelně navazují „kontakt s dotykovou obrazovkou pomocí jakéhokoli vhodného předmětu nebo přívěsku, jako je stylus, prst a tak dále.” Spodní dotykový displej pak může přepínat mezi skicákem, trackpadem nebo klávesnicí.

Ať už je dotykový displej používán k čemukoli, Apple jde velmi hluboko do toho, co přesně uživatel na displeji uvidí. Například “pokud vizuální efekt zahrnuje zobrazení v jasné barvě, kurzor je volitelně aktualizován tak, aby byl zobrazen v jiné barvě.”

Existuje mnoho, mnoho popisů kurzoru, který mění barvu nebo je animovaný, ale vždy jde o to, aby „uživatel byl schopen rychleji najít, a tím i používat kurzor… což navíc snižuje spotřebu energie a prodlužuje výdrž baterie. elektronického zařízení tím, že uživateli umožní používat elektronické zařízení rychleji a efektivněji.”

Apple chce, aby naše prsty nebo stylusy ťukaly a kreslily na spodní obrazovku, zatímco naše pozornost je zcela soustředěna na horní displej. Chce to, abychom zařízení považovali za jeden celek a nemuseli zvažovat, na kterou obrazovku jakou položku umístíme.

Tento patent je připsán sedmi vynálezcům. Patří mezi ně Thomas Steven Hulbert, jehož předchozí práce pro Apple zahrnovala aktualizaci displeje tak, aby vyhovoval místu, kde uživatel stojí nebo se dívá.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Předchozí článek

Budoucí Apple Pencil může fungovat na iPhonu a nikdy nebude potřeba nabíjet

Následující článek

2nm procesor TSMC dorazí až na iPhone 17 Pro

Související články

Nový iPhone 4: příběh o ztraceném prototypu a opilém zaměstnanci

Nové zprávy o objevení prototypu iPhone mají trochu bulvární nádech, o to jsou ale zajímavější. Serveru Gizmodo se povedlo vypátrat člověka, který v baru ztratil prototyp neznámého zařízení. Jedná se o 27 letého Graye Powella, který je zaměstnancem Apple a vyvíjí část software pro iPhone. Gray na svém Facebooku osudný večer publikoval z nového iPhone zprávu "Podcenil jsem, jak jsou dobrá německá piva". To bylo to poslední, co ze ztraceného zařízení napsal. Výpověď Powella najdete v článku.