Apple iPhone nadále dominuje trhu repasovaných smartphonů

Prodej repasovaných iPhonů vzrostl v roce 2022 meziročně o 16 %, přičemž Apple si také zajistil téměř polovinu celého celosvětového trhu repasovaných smartphonů. Repasované smartphony jsou skvělým způsobem pro uživatele zaměřené na rozpočet, jak upgradovat svá zařízení na něco novějšího, aniž by museli nutně hledat zbrusu nový model. Ve zprávě o prodeji repasovaných smartphonů v roce 2022 se zdá, že Apple spotřebovává ještě více tohoto prostoru.

Sekundární trh iPhonů vzrostl

Podle Global Refurb Smartphone Tracker společnosti Counterpoint Research vzrostl celkový sekundární trh smartphonů v roce 2022 meziročně o 5 %. To je méně, než by mohlo být, protože 17% pokles prodeje repasovaných smartphonů v Číně utlumil růst trhu. Mezitím růst v Indii vzrostl v roce 2022 meziročně o 19 %, zatímco Latinská Amerika byla na druhém místě s 18% růstem.

Apple vede v repasovaných smartphonech

Na základě konkrétní značky Apple zaznamenal masivní posun v prodeji repasovaných smartphonů s meziročním růstem o 16 % v roce 2022, což z něj dělá nejrychleji rostoucí značku v sektoru použitých a repasovaných smartphonů. Růst znamená, že Apple celkově zaujímá 49% podíl na sekundárním trhu. Říká se, že samotný Apple je „hlavním přispěvatelem“ ke zvýšení podílu renovovaných zařízení ve srovnání s dodávkami nových smartphonů na hlavních trzích.

Naproti tomu Samsung zaznamenal pokles svého podílu z 28 % v roce 2021 na 26 % v roce 2022. Uvádí se, že „malý procentní posun“ spotřebitelů se systémem Android, kteří přešli na iOS v roce 2022, ovlivnil prodeje repasovaných produktů Samsungu. Counterpoint říká, že trend přepínání bude pravděpodobně pokračovat v roce 2023.”

Poptávka po renovovaných chytrých telefonech pochází od nových kupujících chytrých telefonů na vyspělých trzích, zatímco na rozvíjejících se trzích uživatelé telefonů s funkcemi přecházejí na chytré telefony. Důležitými faktory jsou také telefony do ruky a prodej mezi zákazníky.

Dodávky použitých smartphonů z velké části pocházejí od prodejců repasovaných smartphonů, což je podle Counterpointu zdroj, který nejvíce roste. Dopravci také nabízejí repasované jednotky, ale hlavně na vyspělých trzích.

Výrobci OEM se také „potýkají se shromažďováním a dalším prodejem repasovaných smartphonů,“ tvrdí zpráva.

Spotřebitelé také upřednostňují nákup prémiových a vlajkových repasovaných modelů ve srovnání s dřívějšími lety, což zvyšuje průměrné prodejní ceny na sekundárním trhu.

Zatímco Apple přichází o prodej nových zařízení kvůli existenci sekundárního trhu, stále má zájem umožnit dlouhou použitelnou životnost pro iPhony. S více zařízeními ve volné přírodě má Apple větší publikum pro prvky služeb, jako je Apple Music nebo Apple TV+, na kterých může vydělávat, aniž by se nutně spoléhal na přesun zbrusu nových jednotek.

Předchozí článek

Apple Watch používá přibližně 80 % majitelů iPhonů

Následující článek

Apple má nejlepší pozici, aby mohl těžit z rostoucího čínského trhu prémiových smartphonů

Související články

iPhone 4S: První den prodeje v USA je podle operátorů rekordní

Zatímco internetový předprodej nového iPhonu 4S již v USA nějaký ten den běží, v pátek konečně nastal den D, tedy den, kdy se nový produkt dostal i do kamenných obchodů - a kdy mají dorazit předobjednávky z e-shopu. Jako již tradičně se na nový iPhone tvořily dlouhé fronty, které ale podle všeho nebyly tak dlouhé jako u předchozího modelu. Akcie Applu tak díky tomu páteční den uzavřely na rekordním maximu.