Dokážete si představit, že s virtuálními brýlemi spadnete ze schodů nebo třeba schodíte vázu? Zařízení Apple, jako je „Apple Glass“, mohou integrovat objekty z reálného světa do prostředí Apple AR nebo VR, zejména aby se zabránilo kolizi nositele s nimi. Mnoho patentů a patentových přihlášek společnosti Apple týkajících se Apple AR se týká toho, co uživatel vidí a jak interaguje s virtuálními objekty. Jedna nově odhalená patentová přihláška se však více soustředí na hranici mezi virtuálním a skutečným.
„Vkládání snímků ze skutečného prostředí do virtuálního prostředí,“ neříká, že je to jako detektor přiblížení v automobilu, ale to je zhruba to, čeho chce dosáhnout.
„Snímky ze skutečného prostředí se vkládají v reakci na elektronické zařízení, které detekuje, že se uživatel (nebo zařízení) přibližuje k fyzickému objektu ve skutečném prostředí,“ říká Apple. „Snímky fyzického objektu jsou poté izolovány a vloženy do virtuálního prostředí.“
Prevence nehod
Existuje mnoho důvodů pro integraci skutečných objektů do prostředí AR nebo VR. Například Apple již zkoumal použití AR k přeměně fyzických objektů na virtuální dotykové obrazovky. V tomto konkrétním případě však jde především o prevenci nehod.
„Tyto techniky poskytují uživateli vyšší stupeň bezpečnosti tím, že v některých příkladných provedeních poskytují snímky fyzického objektu dříve, než uživatel přijde do kontaktu s fyzickým objektem,“ pokračuje Apple.
Je to zajímavý kontrapunkt k připsaným vynálezcům. Většina z nich již dříve pracovala na zavedení nahrazení pozadí typu Zoom na „Apple Glass“, což by pravděpodobně odstranilo skutečný svět z dohledu.
To je pro „Apple Glass“ zjevně vizuální prvek a vynálezci tvrdí, že může existovat mnoho různých způsobů detekce skutečného objektu.
„Například systém namontovaný na hlavě může obsahovat jeden nebo více reproduktorů a neprůhledný displej,“ říká Apple. „Jako další příklad lze v systému namontovaném na hlavě zabudovat externí displej (např. Smartphone).“
Apple dále uvádí mnoho dalších metod využívajících „optický reflektor, holografický substrát, světelný vlnovod, optický kombinátor nebo jakoukoli jejich kombinaci“, aby nositel věděl, do čeho jde.
Předávání virtuální koule
Ve stejné době, kdy se nechce srazit se skutečným objektem, je pravděpodobné, že uživatel bude chtít předat virtuální zkušenost někomu jinému. Ponecháme stranou problémy spojené s tím, jak tato jiná osoba musí sdílet stejné zkušenosti s AR, a v synchronizaci samostatná přihláška patentu zkoumá, jak to udělat.
„Přenos virtuálního objektu“ je nově odhalená patentová přihláška, která se týká způsobu, jak správně zobrazit virtuální objekt při jeho „předávání“ někomu jinému.
„Například přenos velkého virtuálního objektu může bránit zornému poli uživatele, což může způsobit dezorientaci uživatele a vést k přerušení zážitku z virtuální, rozšířené nebo smíšené reality,“ říká Apple.
„Když jsou splněna kritéria pro přenos, pohyb virtuálního objektu od avatara se zobrazí v nastavení rozšířené reality,“ pokračuje Apple.” Zobrazení pohybu virtuálního objektu zahrnuje určení, zda velikost virtuálního objektu splňuje sadu jednoho nebo více kritérií velikosti.”
Pokud například kopnete ve virtuálním fotbalu, systém Apple AR vám poskytne správný obraz míčku, který se zmenšuje. Tato patentová přihláška je připsána Luisovi R. Delizovi Centenovi, jehož předchozí práce zahrnuje jeden systém používání detekce pohledu v Apple AR .