Pigeon Squadron: zahrajte si na holuba se vším všudy

Recenze hry Pigeon Squadron, ve které si zahrajete na holuba terorizujícího město a jeho nebohé obyvatele.

Holubi jsou poměrně otravná zvířata – nejen že se v hloučcích potulují po městě a létají proklatě nízko, až máte někdy pocit, že vám prostě musí přistát na hlavě, ale také vypouští jisté látky, které když vám přistanou na oblečení nebo, nedejbože, na vlasech, určitě z toho nemáte radost. Hra Pigeon Squadron, na kterou se dnes podíváme, vám umožní si ve stylu hry iBomber na takového holuba zahrát a zažít ten pocit, jaké to je, hodit to někomu na hlavu.

Jako mladý holub Philby již dlouho netrpělivě čekáte na svůj den, kdy vás holubí generál s mnoha vyznamenáními přijme do své letky, která ma za úkol jediné – terorizovat město. Tento váš slavný den právě nastal, a tak se do toho pojďme vrhnout po hlavě. Létat s holubem není nic těžkého, jednoduše nakláníte svůj iPhone či iPod ve směru, kterým chcete letět. Je to naprosto intuitivní a určitě to znáte z podobných her.

Druhým prvkem kromě létání samotného bude ono důležité “házení bomb”. Činíte tak pomocí tlačítka v pravém spodním rohu, které má na sobě symbol opravdové bomby, a můžete tak činit v podstatě pořád, protože váš holub má, zdá se, neomezenou “nádrž”. A to je opravdu z ovládání vše.

Co se týče vašich obětí, tak těch bude opravdu velké množství. Přesné cíle se budou samozřejmě lišit podle aktuální mise, ale vězte, že svůj dáreček pošlete kromě běžných nebohých chodců také potulujícím se kočkám, psům či kachnám, golfistům, tenistům, cyklistům, běžcům, řidičům, cestujícím v autobuse, policistům, dělníkům, mnichům, turistům – a v jedné z misí bude vašim úkolem dokonce obdařit samotnou britskou královnu. No řekněte, nechtěli byste být holubem, kterému se takováto prestižní věc podaří? Pokud jste maniakem do statistik jako já, budete si moci přehledně zobrazit, kolik a jakých cílů jste již zasáhli.

Když už jsme u misí, tak těch je ve hře opravdu velké množství. Jsou rozděleny do měst, která jsou umístěná v Británii, Francii a USA, ale bohužel se liší snad jen doplňující hudbou (která je ale, mimochodem, perfektní). To, že je misí hodně, ale ještě není taková výhra, neboť jsou bohužel velice monotónní – prakticky v každé misi máte určitý časový limit na označkování určitého počtu lidí/aut/zvířat, ale kromě toho se snad nic nemění, což je dle mého názoru veliká škoda.

Aby to nebylo ale zase tak úplně monotónní, poškození jedinci se budou také bránit, a to především házením různých předmětů vaším směrem. Půjde opět o různorodé věci, které jim přijdou pod ruku, od procházkových holí přes klobouky až po dorty. Drtivá většina těchto předmětů vám sníží hodnotu zdraví, pokud se jim nevyhnete, ale přítomny budou také předměty, které vám zdraví naopak navrátí. A budete-li mít štěstí, můžete dokonce najít bonus, který vám umožní provést pořádný kobercový nálet. Upřímně, nechtěl bych být tím, kdo se na té pláži zrovna opaloval…

Kromě tohoto všeho hra ještě nabízí poměrně velké množství achievementů (nepodporuje ale žádný high-score systém, takže se svými holubími přáteli skóre rozhodně neporovnáte), ale to je bohužel všechno. Grafika je poměrně líbivá (velice podobná hře Pizza Shop Mania) a hudba je také pěkně propracovaná, ale zdá se mi, že i když má hra opravdu obrovský potenciál a poměrně originální nápad, vývojáři ho nedokázali využít. Je možné, že se nějakého zlepšení dočkáme v updatu, ale upřímně bych v to moc nedoufal.

Pigeon Squadron (0,79€) je hrou, která díky originálnímu nápadu nabídne rychlé pobavení, ale bohužel docela rychle omrzí především kvůli monotónnosti. To ale neznamená, že byste si neměli hru koupit, protože pokud jste stejně jako já zákeřní a škodolibí, určitě vás bude bavit a bombardování babiček procházejících se po ulici si užijete. Moje hodnocení: 65%. Hra byla recenzována ve verzi 1.0.6.

Pigeon Squadron0,79€App Store link