Burnstar: logická hra ve stylu Bombermana

Recenze hry Burnstar, zajímavé logické hry, ve které je vaším ukolem spálit vše, co vám přijde pod zapalovač.

Podpalujete rádi, ale bojíte se, že by to mohlo mít špatné následky? Pokud ještě k tomu vlastníte iPhone, rádi řešíte hlavolamy a jako malí jste hráli Bombermana, je tato hra přesně pro vás – kombinuje totiž všechny zmíněné prvky.

Ve hře Burnstar ovládáte takovou podivnou, neidentifikovatelnou postavičku, která má na sobě skafandr s plynovou maskou a vaším úkolem je pálit. Pálit všechno, co vám přijde do cesty, jednoduše toho spálit co nejvíce. Jak už jsem zmínil v úvodu, hra je podobná Bombermanovi, to znamená, že je hrací pole rozděleno na čtverečky, po kterých se můžete pohybovat jednoduše tak, že postavičce prstem určíte, kam má dojít, a ona tam dojde (což je ale ne vždycky výhra).

Nyní zpět k pálení – hrací pole je posázeno různorodými výbušnými barely, které mají různou barvu a velikost, jíž odpovídá také síla případného výbuchu. Vašim cílem je spálit tolik barelů, abyste dosáhli jakéhosi minima, které je určeno pro každý level. Znamená to spálit velkou většinu všech barelů. A jak že to vlastně uděláte? Po mapě jsou rozházeny různé pomůcky, pomocí níž můžete barely zapalovat. Jde o jednoduchý zapalovač, kterým můžete podpálit jeden barel vedle vás, bombu, která podpálí všechny sousedící barely, a potom jakýsi “zapalovač s nadhozem”, kterým můžete podpalovat barely na dálku (tento druh je však velmi vzácný).

Na vás tedy bude sesbírat co nejvíce zapalovačů a poté vymyslet, jak jejich omezené množství použít tak, abyste dosáhli minima. Zdá se to jednoduché, ale není to tak – musíte totiž počítat s různými silami výbuchu (červené barely vybuchují přes tři čtverečky, oranžové přes dva a zelené přes jeden) a také například s tím, že ty nejmenší barely nemají dostatečnou sílu, aby podpálily vedle stojící větší barely. Je to zkrátka složité a to činí Burnstar zábavnou hrou.

Aby to bylo ještě zábavnější, v cestě vám budou stát hlídkující roboti, kteří znuděně pochází po mapě a jakmile vás zahlédnou, okamžitě po vás půjdou – a pokud vás nechytí, vztekle máchnou rukou a vrátí se zpět ke svému nudnému patrolování. V prvních levelech vám roboti až tak vadit nebudou, dokonce za ně můžete získávat body, podaří-li se vám je spálit taky, ale později už jsou opravdu otravní a budete mít co dělat, abyste z jejich spárů unikli.

Ve hře je k dipozici kolem stovky levelů, takže vám nějaký ten pátek bude trvat, než hru dohrajete. S tím, jak se ve hře dostáváte dále a dále, se budou samozřejmě objevovat nové herní prvky, které učiní hru ještě zajímavější, například železné bloky, které zabrání průchodu požáru a podobně. Burnstar rozhodně není hrou na jedno odpoledne, dokonce ani na deset.

Burnstar (1,59€, free verze), která kombinuje různé prvky z různých her do zábavného mixu, ve kterém budete muset jak přemýšlet, tak bezhlavě utíkat. Délka hry vám zaručuje zábavu na velice dlouho dobu a myslím, že můžu s klidem říci, že Burnstar je jedna z mála her, která nepotřebuje další updaty. Moje hodnocení: 80%