Katastrofa v Japonsku: jak Apple pomáhá obětem zemětřesení

Po ničivém zemětřesení a následné tsunami v Japonsku se Apple Stores staly útočištěm zaměstnanců a lidí, kteří se potřebovali spojit se svými blízkými.

Jak určitě všichni víte, před pár dny zasáhlo Japonsko ničivé zemětřesení, které nejen že poničilo obrovské množství budov po celé zemi, ale také vyvolalo obrovskou vlnu tsunami, jejíž následky byly a jsou ještě o poznání hrůzostrašnější. Do problémů se kromě milionů Japonců dostala také jaderná elektrárna, ve které došlo k několika výbuchům a pravděpodobně také úniku radiace, a také například obrovské továrny společností Sony či Toshiba, které vyrábějí čipy pro smartphony a tablety. Na zahraničních serverech se nedlouho po katastrofě objevil popis toho, co se děje v tokijských Apple Storech, a protože si myslíme, že by vás to mohlo zajímat, přinášíme menší shrnutí toho, jak se Apple ke svým zaměstnancům a zákazíkům chová.

Pokud jste někdy sledovali nějaký hollywoodský katastrofický snímek, určitě znáte typický obrázek lidí postižených katastrofou, kteří sedí u obchodů s elektronikou a na obrazovkách umístěných za výlohou sledují aktuální zpravodajství. Tokijské jablečné obchody se po katastrofě staly něčím podobným. Protože po zemětřesení došlo k výpadku prakticky veškerých způsobů dopravy, byli zaměstnanci Applu spolu se svými příbuznými ihned vyzváni, aby se ukryli přímo v prodejnách a jejích učebních místnostech. Někteří manažeri a zaměstnanci dokonce vyrazili ven, aby sehnali potravinové zásoby, což se ukázalo jako správný tah, protože jídlo a pití se během několika hodin stalo velice vzácným zbožím. Zaměstnanci měli samozřejmě možnost také odejít z obchodu – a v tom případě jim Apple nabídl proplacení veškerých dopravních a ubytovacích služeb, které by mohli po cestě potřebovat.

Pro ostatní se Apple Stores okamžitě stal komunikačním centrem sloužícím pro spojení se svými příbuznými a blízkými. iPhony, iPady a Macy – všechno sloužilo pro komunikaci prostřednictvím Twitteru, Facebooku a dalších internetových sítí, které na rozdíl od těch telefonických nebyly zemětřesením nijak zasaženy. Ukázalo se také, že významnou roli sehrálo FaceTime, které bylo údajně mnohem stabilnější než například Skype. Kromě komunikace nabídli zaměstnanci Applu lidem také desítky nabíječek pro různá mobilní zařízení – a mnoho hodin jim radili, jak se spojit se svými blízkými. Kromě toho Apple spustil prostřednictvím iTunes rychlou sbírku pro Červený kříž a Japonsko.

Nechci tímto článkem nijak vychvalovat Apple, protože jsem si jist, že ostatní společnosti pokud nebyly zemětřesením vyřazeny z provozu, se zachovaly stejně, jen se o tom nikde nepsalo. Je ale dle mého názoru zajímavé poukázat na to, jak se obyčejný obchod s počítači může během katastrofy stát nesmírně důležitým místem.

A abych nezapomněl, Apple samozřejmě také v důsledku zemětřesení odložil prodej iPadu 2 v celém Japonsku z 25. března na neurčito. Doufejme, že se situace v Japonsku co nejdříve uklidní a že se Applu podaří vybrat prostřednictvím iTunes co nejvíce pěnez. Pokud chcete nějakým způsobem přispět, můžete buďto přímo, nebo zakoupením některých aplikací na App Store, které svůj výdělek věnují na obnovu Japonska – patří mezi ně například hry Sonic the Hedgehog.

Zdroj: Kevin Rose

Předchozí článek

Průzkum ve frontách: 70 % zákazníků si šlo pro svůj první iPad

Následující článek

Tap DJ: Mixážní pult uvnitř vašeho iPhonu (videorecenze + soutěž)

Související články
monitorování
Číst více

Budoucí Apple Vision Pro může dávat pozor na svalové napětí v těle uživatele

Apple zkoumá, jak docílit toho, aby Apple Vision Pro viděl, zda uživatelé sedí správně. Navzdory obavám před uvedením na trh není Apple Vision Pro ve srovnání s jinými zařízeními těžký. Váží zhruba průměr toho, co je na trhu k dispozici, ale Apple Vision Pro se snaží získat uživatele, kteří jsou s náhlavními soupravami noví a nebudou mít s čím srovnávat.