Frequency: videa z celého internetu na jednom místě

Zvykli jste si sledovat články pomocí RSS? Hledáte vhodné řešení ke sběru a přehlednému procházení multimediálního obsahu internetu? Frequency takové nabízí.
Zvykli jste si sledovat články pomocí RSS? Hledáte vhodné řešení ke sběru a přehlednému procházení multimediálního obsahu internetu? Frequency takové nabízí.

Představte si například nástroj na online poslech rádia. Máte možnost procházet jednotlivé země, žánry, ukládat si oblíbené. Frequency funguje na velmi obdobném principu, přičemž pro tuto službu je stěžejní kategorizace podle žánrů, druhů, resp. účelů videí. Levý panel obrazovky pod sebe řadí kategorie jako třeba animace, umění, byznys, komedie, jídlo, zdraví…
Po klepnutí na konkrétní typ se v prostředním bloku rozbalí nabídka kanálů, jež je možné sledovat. Služba vám orientaci mezi nimi usnadňuje třemi způsoby – buďto vyfiltruje jen ty, které jsou nejoblíbenější, nové, nebo si zkrátka projdete všechny dostupné, a to abecedně seřazené.
Jakmile na některý z kanálů klepnete, rozbalí se jeho obsah (aktuální videa) v posledním, třetím panelu obrazovky, umístněném zcela vpravo.


Použil jsem slovo “sledovat”. Má se to velmi podobně jako na Twitteru. Zaujme-li vás ten který kanál (třeba Forbes), klepnete na tlačítko Follow. Tím kanál přiřadíte do horní lišty aplikace. Slouží k tomu, abyste se ke sledovaným kanálům dostali co nejrychleji. Vedle tlačítka Follow se však nachází také hvězdička, čímž – jak již jistě tušíte – uložíte kanál mezi své oblíbené.

Velká přednost takové služby, jakou je Frequency, spočívá v širokém rozsahu/dosahu – aplikace za nás prochází internet, třídí videoobsah dle kategorií a velmi jednoduchým způsobem umožňuje se k němu dostat a sledovat přednostně to, co nás samotné zajímá. Videa lze sdíletí (Twitter, Facebook, YouTube, e-mail), tvořit seznam těch, která se vám opravdu líbí a také “uložit” pro pozdější zhlédnutí.


Uživatelské rozhraní nemá nedostatky. Typografie, srozumitelně členěná obrazovka, možnost schovat horní lištu se sledovanými kanály – vše jde ruku v ruce s intuitivností a grafickou čistotou. Protože jsem zde uvedl, že jde o službu i aplikaci, hodí se v závěru dodat, že k Frequency se registrujete samostatně nebo přes účet na Facebooku. Služba má své webové rozhraní, takže vše můžete sledovat odkudkoliv, nejen z iPadu (pro iPhone zatím aplikace není). Ve webovém nastavení účtu lze přiřazovat odběry i z webů, které ve Frequency nejsou, a pochopitelně také přímo konkrétní kanály YouTube. Můžete si tak Frequency opravdu přizpůsobit svým vlastním potřebám. V nastavení iPad aplikace máte možnost pouze určit, v jaké kvalitě se mají videa spouštět.

Jeden nedostatek mě napadá – nevím proč, ale po nějakém čase se aplikace na iPadu automaticky odhlásí a je potřeba se znovu přihlásit.

Odkaz na aplikaci

Komentáře jsou uzavřené.

Předchozí článek

Composite: umělcem snadno a rychle

Následující článek

AppTips #12: aktuální tipy na iOS aplikace a hry zdarma

Související články

iPad: v ČR se ho dočkáme nejspíše již 29. listopadu!

Vždy se počítalo s tím, že jakmile se v iPadu objeví lokalizace do českého jazyka, objeví se i samotný iPad na českém trhu. iOS 4.2 s podporou české lokalizace bylo vydáno a tak už se jen čekalo na potvrzení data vydání samotného iPadu v České republice. Tím dnem má být 29. listopadu, což je již příští pondělí.

iPod Classic: bude tu i nadále, říká Steve Jobs

Hlavně poslední rok se mluví o nejisté budoucnosti dříve velmi oblíbeného iPodu classic. Často se dočkáváme předpovědí, že Apple brzy tento, dnes prý již tolik neoblíbený, iPod odstřihne, a zatím tomu naštěstí tak není. K samotnému stanovisku se ale vyjádřil i samotný Steve Jobs - a vyjádřil se jasně.