Zombie Wonderland: ubraňte dům před nájezdy zombie

Recenze hry Zombie Wonderland, ve které musíte za každou cenu ubránit dům před nájezdy zombie.

Představte si, že si žijete v poklidném městečku Niceville, když vtom se jednou v noci objeví hordy zombie, které vás začnou ohrožovat. A protože máte největší kanón ve městě, rozhodnete se s tím něco udělat a nabídnete své služby obyvatelům města – koneckonců, ochrana majetku před zombie je práce jako každá jiná.

Zakázky se samozřejmě jen hrnou, a tak nebude o práci nouze – jako první budete bránit malý rodinný domek, takže vezmete svou flintu, postavíte se k oknu a čekáte. Oken je v každém objektu ale bohužel více, a tak budete muset pobíhat od jednoho k druhému podle toho, odkud se zrovna zombie pohrnou.

Pokud se stane, že nestihnete zombie postřílet dříve, než se dostanou k oknu, samozřejmě toho využijí a po chvíli vlezou dovnitř, kde se vás budou snažit chytit a sežrat vám mozek. Zombie můžete samozřejmě postřílet i uvnitř, ale bohužel z toho bude velký nepořádek, který, pokud chcete level dokončit s maximem možných bodů, budete muset uklidit dříve, než se majitel vrátí. Chcete přeci majetek předat tak, jak jste ho dostali, ne?

Na obranu majetku máte přibližně šest hodin a jakmile se ozve kokrhání kohouta, máte přesně půl hodiny na to, abyste po sobě uklidili nepořádek. Ten samozřejmě můžete uklízet i v průběhu noci, ovšem obávám se, že nebudete vědět, kam střílet dřív, natož abyste ještě zametali či vysávali.

Jak budete postupovat dalšímy levely (nocemi), dostanete na pomoc různá vylepšení. Ať už půjde o vylepšení vaší brokovnice, automatický kulomet, který můžete umístit do jakéhokoliv okna, prkna na zatlučení oken či lepší vysavač. Používání různých vylepšení (zatloukání, zametání) je velmi intuitivní, například při zatloukání se objeví tlačítko, do kterého musíte “bušit” tak dlouho a rychle, dokud nebude okno zatlučeno.

Ovládání hry a otáčení kamery je uděláno pěkně a jednoduše, jednoduše klikáte tam, kam chcete střílet, a chlápek automaticky pobíhá po domě (občas je to ale škoda, že nemůžete ovládat všechno, protože se stává, že místo toho, abyste zombie zastřelili, vběhnete jí přímo do náruče). Co je trošku přehnané, je podle mě náročnost hry, která je už při třetím objektu poměrně vysoká – což ale na druhou stranu může být motivující.

Pokud se vám líbila hra Guerrilla Bob, kterou jsme na iPhoneTips také recenzovali, Zombie Wonderland si zamilujete – pochází totiž od stejné firmy a nese se také ve stejném duchu, s podobným grafickým zpracováním a stejně skvělými hláškami, kterými hlavní hrdina rozhodně nešetří. Celá hra je propojena s high score systémem Crystal, který není tolik rozšířený jako konkurenční OpenFeint a nenabízí takovou přehlednost a komfort, ale i přesto je k dispozici několik achievementů a high score žebříčky.

Zombie Wonderland (0,79€) je jednoduchou oddychovkou, u které musíte přemýšlet snad jen nad tím, koho zastřelit prvního. Graficky a zpracováním hra čerpá ze svých předchůdců, což je jedině dobře. Jediné, co zamrzí, je fakt, že hra je poměrně krátká, obsahuje totiž dohromady pouhopouhých dvacet levelů – i tak si ale myslím, že se koupě hry vyplatí.

Moje hodnocení: 70%. Hra byla recenzována ve verzi 1.0.

Zombie Wonderland – 0,79€ – AppStore link