Path: překrásná sociální síť ve vašem iPhone

Pohled na novou sociální síť Path a její aplikaci pro iPhone. I když budoucnost této soc. sítě může být docela nejistá, jedno je jisté určitě: uživatelské prostředí její aplikace vám vyrazí dech.

Žijeme v době sociálních sítí, a proto jsem si jistý, že každý z vás, kteří čtete tento článek, je nějaké takové sociální sítě uživatelem – ať už jde o Facebook, Twitter, Google Plus či jinou. Kromě takovýchto gigantů ovšem existují menší, specifičtější a na platformu vázané sociální sítě typu Instagram – a že mají takovéto sítě smysl, dokazuje třeba fakt, že Instagram nedávno dosáhl 12 milionů uživatelů a 150 milionů sdílených fotografií. Má ovšem možnost uspět nová sociální síť typu Path, jejíž šíře záběru by se mohla v klidu poměřovat s výše zmíněnými giganty?

Abych se přiznal, hlavním impulzem pro sepsání tohoto článku nebyla ani tak samotná sociální síť Path samotná (i když ta je také velice zajímavá a dostatečně se o ní zmíním), jako spíše samotná iOS aplikace této soc. sítě – ta je totiž klenotem, co se uživatelského prostředí týče. Jakmile si tuto aplikaci vyzkoušíte, budete se děsit pokaždé, co zapnete Facebook – a v koutku duše budete doufat, že Facebook tuto společnost rychle koupí a její aplikaci implementuje do té své.

Jak jsem již zmiňoval výše, záběr Path je poměrně široký – a to možná až moc široký. Kromě běžných statusů můžete sdílet například to, co posloucháte, kde (a s kým) zrovna jste, to, co jste zrovna vyfotili nebo kdy jdete spát. Vše se dělá ručně, nikoliv automaticky, a každý takový příspěvek můžete “lajkovat” pěti různými smajlíky. Posty na Path však můžete sdílet na ostatní sociální sítě, což považuji za velké plus a dobrý strategický tah.

Problém je totiž v tom, že na každou tuto činnost již sociální síť s mnoha uživateli a ve svém oboru také více funkcemi máme. Na statusy Facebook, Twitter a Google Plus, na polohu Foursquare, na hudbu Last.fm a na fotky Instagram. Vzhledem k tomu, že Path má navíc v současné době nevýhodu v podobě malého počtu uživatelů a třeba také toho, že se nemůže chlubit webovým rozhraním (aplikace je dostupná pro iOS a Android), nejsem si jistý, zda má šanci uspět.

Nyní ale zpět k uživatelskému rozhraní. Je tak intuitivní, jednoduché a vyladěné, že nebudete věřit svým očím. Vašemu profilu (který se zde označuje jako “path”) vévodí velká fotka, kterou si sami vyberete, což je opravdu povedený nápad. Každý post je pak označen pěknou ikonkou. Co se mi velice líbí, je fakt, že pro scrollování se vedle posuvníku objevuje údaj, do jakého data a času jste se právě posunuli – a to včetně dynamických hodin s ručičkami.

Abych to tedy shrnul, Path dle mého názoru ukazuje, jak by měl vypadat vzhled a použitelnost aplikace sociálních sítí, ovšem co se týče budoucnosti, jsem trošku skeptický. Path nemá tak neotřelý “obchodní” artikl jako třeba Instagram, a tak bude otázkou, zda si uživatelé najdou nějaký důvod k Path přejít. Jak však říká můj oblíbený citát, “nemusíte být v odvětví první, stačí být nejlepší” (i když si nejsem jistý, do jaké míry to platí i pro sociální sítě).

Pokud máte chuť Path vyzkoušet, určitě si mě podle jména přidejte 🙂

Path – free – App Store link (iPhone)

Komentáře jsou uzavřené.

Předchozí článek

Infinity Blade II: recenze graficky nabušeného druhého dílu

Následující článek

Dash Race: strategické závodění na čtverečkovaném papíře

Související články

iPhone 4: Jak e-shopy zareagovaly na ceny u operátorů

Pamatujete na první zprávy o prodeji iPhone 4 v českých e-shopech? Cena 18. srpna byla ve většině internetových obchodech vyšší než 19.500 Kč za 16GB a 22.500 Kč za 32GB model. iPhone 4 od těchto prodejců byl tzv. "šedý dovoz", což se promítlo do vyšší ceny. Zajímá vás, jak české obchody zareagovali po uveřejnění (o dost) nižších cen u operátorů?