TenOne Fling: recenze herního ovladače pro iPad

Fling je miniaturní joystick, kterým přes 200 her pro Apple iPad ovládáte na obrazovce mnohem pohodlněji. Přečtěte si recenzi herního ovladače TenOne FLING Tactile Game Controler!

Fling je miniaturní joystick, kterým přes 200 her pro Apple iPad ovládáte na obrazovce mnohem pohodlněji. Přečtěte si recenzi herního ovladače TenOne FLING Tactile Game Controler!

Firma Ten One Design má ve své nabídce několik produktů, ale Fling jim vévodí. Je tak malý, že ho můžete přenášet v kapse u košile, ale je dost velký na pohodlné hraní.

Co je v krabici

Vzhledem k malé velikosti Flingu překvapí vcelku velká krabice. Pokud čekáte jen samotný joystick, budete potěšeni bonusem ve formě malého látkového pytlíčku pro přenášení joysticku. Je podobný těm, které se dávají často ke sluchátkům. Nejdříve jsem byl trochu zklamán z toho, že v balení nedostanete nějaké náhradní přísavky na výměnu. Pak mi však došlo, že to vlastně nebude potřeba, protože se ničit nebudou a ztrácet také ne. Místo návodu dostanete papírek, který obsahuje tři kroky pro použití: “Připni”, “Hraj” a “Odstraň”.

Zpracování

Fling je celý z plastu, který je až překvapivě pevný a pružný. Z jiného materiálu je pouze vnitřní dotyková část pro kontakt s obrazovkou iPadu, naštestí je však přelepená nálepkou, která zajišťuje plynulý pohyb po obrazovce a chrání proti poškrábání displeje. A narozdíl od vašeho prstu se nezapotí. Plastové kolečko rámu se rozděluje do spirály a vytváří tak uchycení a dobré pohybové vlastnosti pro samotnou čepičku joysticku uprostřed, která je černá. Po straně rámu naleznete dvě uchycené (ale odepínatelné) přísavky, které slouží k uchycení Flingu na displej.

Připni a hraj

Opravdu, nic víc není potřeba. Na jednoduchost Fling sází. A daří se mu to. Nastavíte si střed joysticku do požadované polohy na displeji a přimáčknete přísavky. Pak už jen hrajte a hrajte. Až dohrajete, Fling zase jednoduše odepnete.

Hodně negativních ohlasů jsem četl ohledně přísavek. Při hraní se prý joystick často neudrží na skle a klouže pryč i s vaším highscore. Musím to však vyvrátit. Stalo se mi to za celou dobou používání jen jednou, když jsem ve hře Fifa 12 používal neúměrnou sílu jedním směrem (k bráně soupeře). Dal jsem pauzu, joystick znovu připevnil a problém se neopakoval.

Hodnocení

Za největší problém Flingu se dá považovat překrývání položek menu při hraní. Pokud máte joystick připnutý na skle a dáte si u hry pauzu, z 80% budete mít zakryté nějaké položky. Překrývá většinou i aplikace po vysunutí multitasking baru. Pokud vám nebude vadit tento problém (řešení: musíte otočit orientaci iPadu) , myslím si, že budete s joystickem Fling spokojeni. Většinu joystickových her vám ulehčí a pokud jste náruživí hráči náročnější her, spocený prst vám nebude kazit hru. Obvzláště u her jako je Fifa a Modern Combat 3 vám zpříjemní hraní. Navíc je Fling kompatibilní s každým iPadem a troufnu si říci, že bude i s těmi budoucími. Potřebuje jen sklo s dotykovou obrazovkou. Vzhledem k velikosti však nečekejte, že si s ním zahrajete i na iPhonu, Fling je určen pouze pro iPad. A jak se s Flingem hraje vám ukáže následující video:

A jaké hry doporučuji pro hraní s Flingem? Zcela nový zážitek objevíte ve hrách Fifa 12, Modern Combat (všechny díly), Samurai II: Vengeance, GTA3 a Smash Cops. To jsou mnou testované hry, ale Fling si samozřejmě poradí i s dalšími. Aktuálně je na veřejném seznamu podporovaných her celkem 207 iOS titulů!

TenOne FLING Tactile Game Controller si můžete zakoupit na stránkách MacZone.cz za cenu 690Kč včetně DPH. Tímto děkujeme serveru MacZone.cz za poskytnutí joysticku Fling pro testování.