Skater Nation: recenze skejťácké hry od Gameloft

Gameloft nabízí v App Store opravdu kvalitní tituly ať už jde o střílečky, sportovní hry nebo jiná témata. Skater Nation je sice také od Gameloftu, nicméně má i nepříjemné vlastnosti, které poměrně znepříjemňují hraní. Ať už ovšem jezdíte v reálu nebo ne, Skater Nation vás může zaujmout.

Her se “skejtem” v hlavní roli není pro iPhone mnoho, a tak pokud jste nějakou hledali, určitě jste narazili i na tento titul. Skater Nation nabízí v součtu přibližně 30 triků , 8 postav, rozsáhlou oblast pro jízdu a různé úkoly, které na vás čekají doslova na každém rohu. Vaše schopnosti se odvíjejí podle toho, za jakou hrajete postavu a jak si nakombinujete prkno. Nové trucky, kolečka i desky se vám pak postupně odemykají jako odměny za splnění úkolu. Ty jsou většinou podobného typu a ve hře narazíte celkem asi na čtyři: jízda na rychlost, sesbírání určitého počtu prken za omezenou dobu, nahnání určeného počtu bodů s časovým limitem nebo splnění seznamu triků. Jednotlivé úkoly vám zadávají lidé postávající po městě, jejichž hledání ovšem budete mít usnadněno díky zvýraznění a poměrně velkému množství.

Pokud vás přestane bavit plnění úkolů, tak samozřejmě můžete jezdit po městě jen tak. Není zde žádné omezení co se týče jednotlivých částí města – můžete mezi nimi přejíždět naprosto plynule a nebudete zdržováni žádným načítáním. Jediné zdržení vás potká, pokud budete chtít vjet do budovy, ani tady se ovšem nejedná o načítání, ale pouze vizuální efekt, kterým se tvůrci vyhnuli otvírání dveří a podobným detailům. Jednotlivé oblasti nejsou odlišeny pouze vizuálně, ale také terénem, který se může hodit pro jiné triky, podle čehož jsou taky uzpůsobeny jednotlivé úkoly. Město jako celek ale vypadá rozdělením poměrně reálně, najdete zde lepší i horší čtvrti od tovární oblasti až k domům smetánky. Pokud se ale nebudete chtít nechat zdržovat přejezdy mezi jednotlivými oblastmi, tak můžete použít i teleport.

Hra nabízí spoustu triků, ke kterým se dopracujete za pomoci dvou tlačítek a joysticku. Naštěstí je tak hra jednoduchá i pro ty, kteří nejsou úplnými experty a není problém si triky zapamatovat. Škoda ovšem je, že občas špatně fungují kombinace s joystickem, kdy musíte trik několikrát opakovat, než vám hra uzná správnou polohu joysticku. Nejvíce je pak tato vlastnost otravná hlavně tehdy, kdy se snažíte splnit seznam triků a kvůli nesmyslné přísnosti vás hra nutí opakovat jeden trik stále dokola. Velmi často se pak také postava po pádu neobjeví stojící s prknem v ruce, nýbrž ležící, levitující, či po pás v zemi. Je sice možné se rozjet, nicméně dobrému dojmu ze hry to zrovna nepřidá.

Skater Nation je poměrně vydařená hra, která vás pravděpodobně bude bavit i přes pár nepříjemných chyb. Nyní je navíc ve slevě za 0,79€, což jí rozhodně pomáhá. Za plnou cenu bych asi váhal, ale ve finále ji stejně koupil. Nabízí totiž jednoduché ovládání, poměrně dobrou grafiku, dostatek triků a zajímavý styl získávání nových částí prkna.

Skater Nation – ve slevě za 0,79€ (normálně 3,99€) – AppStore