Multiponk: velká recenze malých kuliček

Hra Pong od Atari je s námi již do roku 1972. Existuje tisíce napodobenin a to i pro iOS, proč by měla právě tato stát za to? Pojďme se podívat!

Pokud ke kouzlu této hry přidáte skvělou grafiku a hudbu, hru pro více hráčů na jednom zařízení a úžasnou hratelnost, dostanete se právě ke hře Multiponk. Přinese vám úplně nový zážitek ze hry Pong.

Hra pro jednoho hráče: Možností hraní je zde opravdu mnoho, přesto si hra uchovává jednoduché menu pro lepší orientaci. Herní “ring” je čtverec, ve kterém může být z každé strany odrazová plocha a v jeho rozích jsou odrazové zrychlovače a generátory míčků. Začneme hrou pro jednoho hráče – Solo mode. Ta se rozděluje do dvou částí, Dobrodružství a Soutěž (Výzva, chcete-li). V Dobrodružství postupujete kolo po kolu dále a čekají na vás složitější počítačoví soupeři. Celkem máte k dispozici 3 životy a občas vás hra při postupu dále obdaruje životem navíc. Nejtěžší je samozřejmě poslední level po přežití všech předchozích, čeká na vás poslední a rychlá hra o život s příšerou. Při tomto herním módu se mění i témata hry. Samozřejmě pong jako takový zůstává stejný. Témata jsou celkem čtyři. Standartní “dřevěné”, poté lehce futuristické “bílé”, barevně kreslené “pop” téma a osmibitové “8bit”, kde až moc dobře vidíte čtverečky kreslené grafiky.

Solo mód je bez soupeřů. Vaším cílem je získat co nejvíce bodů, které se přičítají za čas, kdy udržíte kuličku v ringu. Na první pohled se to může zdát lehké, ale po vyzkoušení pochopíte. Herní módy: Solo mód obsahuje další čtyři možnosti hraní. Classic hru, kde se objevují klasicky bonusy ze hry. Flash mód je obohacen o rychlejší odrážení míčku od vaší pohyblivé odrazové plochy. S dalším módem nazvaným Crazy si také užijete, bonusy zde totiž přibývají rychle a ve velkém množství. Posledním herním režimem je Death Ball, kde máte k dispozici 9 životů a musíte se udržet, i když míčky ohromnou rychlostí přibývají a nikam neodejdou. Všechny výsledky z herních módů si můžete s kamarády porovnat na Game Centeru.

Bonusy: Jedna z věcí, co dělají hru ohromně zábavnou a přidávají nemalým kusem na hratelnosti, jsou bonusy. Ty vás budou provázet skoro všude. (Vzhledem k jejich množství je určitě nevyjmenuji všechny.) Objevíte zde rozmnožení míčků, zvětšení a zmenšení míčků, jejich zneviditelnění, ubrání a přidání jejich rychlosti, zvětšení a zmenšení vaší odrazové plochy, převrácení orientace odrazové plochy, auto-pilot – dočasně řídí vaši plochu, time-warp – zpomaluje a zrychluje čas, bouře – pod ní míček prostě neuvidíte, flash – rychlé odražení míčku od vaší plochy, překážky v ringu a další. Bez bonusů by hra byla jako auto bez kol.

Hra pro více hráčů: Zde přichází další z taháků hry, spolu s bonusy je multiplayer ohromně návyková záležitost. Pokud hru hrajete na iPhonu, můžete hrát pouze s jedním kamarádem na druhé straně displeje. Pokud však vlastníte iPad, můžou na velké obrazovce hrát celkem 4 hráči. Tak jako tak, užijete si velké množství zábavy. Není přeci nic lepšího, než vyřadit vaše škodolibé kamarády sebráním jejich tří životů pomocí kuličky. A věřte mi, takto vás bude hra bavit opravdu dlouho. Co se týče herních módů v multiplayeru, jsou stejné jako ve hře pro jednoho hráče. Navíc je tu jen mód “Baby”, díky kterému si můžete zahrát i proti pomalejším jedincům vaší rodiny – malým dětem. Bonusy totiž zůstanou, akorát kuličky se zpomalí.

Hudba a komentáře: Při hře vás příjemná a přitom lehce agresivní hudba tlačí kupředu. Hudba krásně podtrhává prostředí a atmosféru celého Multiponku. Soundtrack (pouhé 4 písničky!) ke hře se stal tak oblíbeným, že ho autoři hry prodávají na iTunes Music Store za dva dolary. Občas vám do hudby promluví ženský hlas, který vás v angličtině upozorní například na aktivaci auto-pilota, zapnutí či vypnutí gravitace, život navíc apod.

Celková atmosféra při hraní je zvládnutá na jedničku. Jako nevýhoda se může jevit velmi krátké “Dobrodružství”, ovšem to hravě doplňuje množství herních módů, v čele s těmi pro více hráčů. Díky hudbě budete ve hře stále v tempu a užívat si bonusy a nástrahy herních módů s jednoduchým a rychlým ovládáním. To vše zabalené v moc pěkném grafickém balíčku pongové hry s měnitelnými tématy. Hra stojí normálně 4,99€, což není málo, ale vzhledem k celkové zábavě to stojí za to. A nyní je hra do 27.ledna 2012 za akční cenu 0,79€, za kterou se hru rozhodně vyplatí koupit!

Multiponk – App Store Link