Nahoru

Monster Dash: parádní skákačka pro závisláky

“In a world filled with monsters and without public transportation, one man is running. This man is Barry Steakfries.” Úryvek z upoutávky k této hře zní jako citát z traileru na americký superakční film – a stejně jako ve většině takovýchto filmů se i zde bude střílet, byť to bude až sekundární činnost; tou hlavní bude totiž skákání a hopsání.

Synonymem pro skákací hry na iPhone se již před mnoha a mnoha měsíci stala hra Doodle Jump, která svou jednoduchostí a nápaditostí (?) uhranula miliony hráčů, kteří u ní tráví hodiny a hodiny, jen aby se svým zeleným slonem vyskočili o pár metrů výše. Nebojím se ale hru Monster Dash hned na začátek této recenze svou povahou přirovnat k jakémusi “horizontálnímu Doodle Jumpu” – ať už se jedná o jednoduchost či o návykovost.

Úkol bude podobně jako u všech her tohoto typu velice jednoduchý – doběhnout co nejdále. Ovládáte malého mužíčka s ještě menší brokovnicí, který běží neznámo kam a v cestě mu stojí kromě různých terénních nerovností a zrádností (například propastí) i nesčetná monstra znuděně se potulující kolem (a samozřejmě útočící, jakmile vás zmerčí). Jako Barry Steakfries děláte pouze dvě věci – skáčete (t převážně) a střílíte (to když nestihnete skočit). Jako skóre se zde počítají uběhnuté metry.

Aby to nebylo tak jednoduché, hra se s uběhnutými metry zrychluje. Zajímavé je, že každých uběhnutých 1000 metrů se Barry teleportuje do nového prostředí, aby vás to staré snad nezačalo nudit – různých prostředí je zde poměrně hodně, dostanete se k zombiím, upírům, mumiím či démonům. Kromě vzhledu se ale bohužel nic nemění a vy běžíte pořád stejně.

V dosažení co nejlepšího skóre vám budou pomáhat různé zbraně, které můžete najít v krabicích poházených různě po hrací ploše. Stačí jen přes bednu přeběhnout a Barry už drží zbraň v ruce – můžete takto získat kulomet, jakousi bleskovou zbraň nebo třeba “Machinegun Jetpack”, který kombinuje střelbu a skákání do jednoho. Barry od začátku disponuje třemi životy, které může ztratit buďto naražením do monstra či vběhnutím na různé bodáky. Podaří-li se vám spadnout do propasti, máte smůlu a hra pro vás končí okamžitě. Životy si můžete samozřejmě doplnit sbíráním červených srdíček.

Kdyby hra obsahovala pouze toto, byla by to pravděpodobně pořádná nuda – co z ní dělá hru velice zábavnou, je její propojenost s OpenFeint a interní detailní statistiky. Statistiky evidují kromě nejdelší uběhnuté vzdálenosti také celkovou uběhnutou vzdálenost, počet zastřelených monster (a jakého druhu) nebo třeba procento úspěšných výstřelů. Nebude chybět třeba ani oblíbená zbraň nebo počet kulek, které jste na své nepřátele vyslali.

Ve hře samotné je zabudováno i několik desítek odměn, které jsou ale z neznámého důvodu ochuzeny o bližší popis, takže přesně nevíte, co máte udělat, abyste je získali. Tyto odměny doprovází ještě typické OpenFeint achievementy, kterých je sice hodně a některé z nich nejsou z nejlehčích, ovšem vzhledem k návykovosti hry je splníte velice rychle. Co se týče OpenFeint žebříčků, tak ty poměřují typicky nejdelší uběhnutou vzdálenost (v době psaní článku je něco kolem 8800 metrů – já jsem za zhruba 120 her dokázal uběhnout jen něco kolem 3800 metrů), ale také celkovou uběhnutou vzdálenost (mých 122 kilometrů se s některými blázny, kteří mají na kontě 1600 kilometrů, nedá vůbec srovnávat) – to samé platí o počtu zabitých nepřátel. Necítíte-li se tedy na rekord, můžete alespoň soutěžit v tom, jak dlouho u hry vydržíte.

Hra Monster Dash pochází ze stejné dílny jako hra Fruit Ninja, kterou jsme zde na iPhoneTips již recenzovali. Tato informace nám napovídá, že Monster Dash se stejně jako Fruit Ninja dočká v budoucnu četných updatů, které budou kromě oprav bugů (ne, že bych nějaké našel) poskytovat i nový obsah (nová prostředí, monstra?). Nevím jak vy, ale já se nemůžu dočkat. Leckterého hráče by mohla zaskočit staře vypadající grafika, ovšem to je záměr – a dle mého názoru záměr velice dobrý. Hudba už tak staře nezní, což je pravděpodobně dobře.

Monster Dash je naprostý must-have pro každého hráče, který má v oblibě hry typu Canabalt či Doodle Jump. Je to tak návykové, že vás od hry odradí pouze zpráva o bídném stavu baterky – a máte-li hromadu času a zásuvku poblíž, neodradí vás pravděpodobně vůbec nic. Hře bych vytknul snad jen málo achievementů pro závisláky a občas menší rozmanitost pochodujících monster. Velice se těším na další updaty. Moje hodnocení: 90%. Hra byla recenzována ve verzi 1.00.

Monster Dash0,79€App Store link

  • ovi

    podla mojho skromneho nazoru je hra na hovno :))

  • Pingback: Lonnie

  • Pingback: Francisco