Mega-recenze Defender Chronicles: nejlepší Tower-Defence hra

Dnes vám představím hru, která je v mém iPhonu jednoznačně nejhranější. Proč? Nejspíš hlavně proto, že miluju tower defence (dále jen TD) hry. Nevíte co je TD? Přečtěte si tento článek a zjistíte, která hra je podle mě nejlepší TD hra součastnosti.

Dnes vám představím hru, která je v mém iPhonu jednoznačně nejhranější. Proč? Nejspíš hlavně proto, že miluju TD hry. Nevíte co je TD? Přečtěte si tento článek a zjistěte, která hra je podle mě nejlepší Tower-Defence součastnosti.

Hry, které se označují Tower Defence jsou takové, u kterých záleží na každém vašem tahu ve hře. Velice důležité je plánování, dobré investice, rozumné upgrady a výhodné umístění jednotek na herním poli. Ptáte se proti komu soupeříte? Predevším sám proti sobě a svým taktickým schopnostem. Každá TD hra má prakticky stejný princip – úbránit se před nájezdy nepřátel pomocí obraných věží (od toho název Tower Defence), které nakupujete pomocí peněz. Peníze získáváte ničením jednotek, které na vás soustavně útočí. Váš cíl je vybudovat takovou defenzívu, která odolá nájezdům nepřátel.

defende-chronicles

Titul tohoto článku jsem zvolil možná trochu odvážně. O to, která TD hra je nejlepší, se v diskuzních fórech vedou poměrně velké spory. Proč si teda myslím, že právě Defence Chronicles je nejlepší? Jak jsem již psal, jsem velkým fanoušek TD her a tak jsem vyzkoušel postupně ty nejlepší a nejznámější, které jsou k sehnání na AppStore.

Fenomén TD na iPhonu pravděpodobně odstartovala hra TapDefence, která obsahuje opravdu velkou porci zábavy a je především zdarma. Pokud neznáte TD hry, začněte právě s TapDefence. Její nevýhoda je v tom, že pro fanoušky TD her je poměrně lehká. Navíc, jako každá hra, se za tu dobu, co ji mam v iPhonu dost “ohrála”. Další hry, které TD hráči milují, jsou např. výborní FieldRunners, 7 Cities, The Creeps! a takto bych mohl pokračovat dále. Model je vždy stejný – ubránit se. Rozdíl her je ale v grafice, zpracování, množství obraných věží a dalších faktorech, které mají za úkol hráče přikovat k obrazovce iPhonu na dlouhé hodiny. Pojdme se teda podívat na zoubek Defence Chronicles (dale jen DCh).

IMG_0439

Tato hra určitě vyniká svou grafikou, která je doprovázená kvalitními zvuky a hudbou. Ikdyž o grafiku u tohoto typu her až tolik nejde, tak hezké zpracování jistě potěší. To, co zkušeného hráče TD her zarazí na první pohled, je “kaskádovitá” herní mapa. Mluvil jsem o bránění před nájezdy nepřátel. V DCh bráníte hrad, který je na jednom z pater. Samotný hrad brání Hero, ten má své pomocníky, které můžete nakupovat a různě rozmísťovat po patrech herní mapy. Na výběr jsou 4 jednotky, přičemž každá má jíné vlastnosti a jiný dosah svých zbraní. Koukněte na obrázek níž, kde je označená jednostka lučištníků a znázorněný dostřel jejich šípů.

rangeTo, co je u všech TD her prakticky stejné, je nedostatek financí. Peněz na upgrady svých jednotek, nebo případně nákup jiných, je vždy nedostatek. Důvod je jasné, čím míň peněz, tím menší obranná síla a tím menší šance na úspěch. Stav vašich peněz ve hře najdete v levém horním rohu, upgrade jednotlivé jednotky pro změnu v pravém spodním rohu.

DCh jsem si oblíbil práve díky náročnosti. Boj je to opravdu “tuhý” a pochybuji o tom, že zvládnete ihned na první pokus vyhrát některou z map na střední obtížnost. Možná se ptáte proč jsem z vysoké obtížnosti tak nadšený? Odpověd je jednoduchá – čím většíobtížnost samotné hry, tím větší herní doba. Opravdu si nedovedu představit kolik musí mít hráči DCh odehráno hodin, aby zvládali nejvyšší obtížnost.

IMG_0446

Rozmanitost nepřátel je opravdu veliká. Při hraní potkáte jak klasické nepřátel s mečem, na které platí lučištníci, válečníky, proti kterým uspějete pouze s armádou rytířů, jednotky létající na dracích, či déšť, který se mění na nepřátelské jednotky. Samozřejmě po určitém počtu ubráněných vln nepřátel přijde “boss”, který vám dá solidně zabrat. Musím říct, že nepřátelé patří k nejlepším ze všech TD her, které jsem hrál.

43956

Pokud ubráníte danýlevel, tak vás čeká odměna v podobě několika bodů, které můžete investovat buď do vlastností hrdiny, nebo ostatních jednotek. Navíc získáváte zlaťáky, za které si nakupujete brnění a zbraně pro svého hrdinu. Pokud znáte Diablo z PC, bude vám vše hned jasné. Díky těmto prvkům dostává hra také RPG rozměr, který je ve hře znát a nutí vás přemýšlet jakou taktiku zvolit. Já investoval nejvíce bodů do lukostřelců, a tak stavím ve hře nejvíc obraných věží s lukostřelci, logické. Autoři navíc přichystali hráčům herní bonusy, které můžete vyměnit za tzv. Tokeny. V bonusech najdete např. soupis nepřátel a jejich vlastností, nebo třeba rozšíření hry o rockovou hudbu. Za preciznost autorům dávám další plus.

IMG_0442

Co říci záverem? Asi je vám jasné, že ze hry jsem nadšený. Hraji ji již pár týdnů a stále mě baví. Díky chytrému tahu autorů, kteří do hry přidali RPG prvky a zvolili slušnou obtížnost, se ze hry stává záležitost na opravdu dlouhou dobu.

Defender Chronicles je pro mě jednička Tower-Defence her . Žádnému fanoušku tohoto žánru by neměla uniknout! Kupujte na AppStore za 2,39€.

[youtube width=”425″ height=”344″]http://www.youtube.com/watch?v=dIiUQPDPPUQ[/youtube]