Nahoru

Battleheart: “real-time RPG” s brutální grafikou

RPG her je na App Store opravdu málo – a real-timových strategií snad ještě méně. Pokud se tedy vyskytne hra, která kombinuje oba dva tyto styly, jedná se prakticky o unikát. Tím spíše, když je tento unikát vyšperkován do posledního pixelu vymazlenou grafikou. Není tedy divu, že se hra Battleheart stala hrou týdne jak pro iPhone, tak i pro iPad. Pojďme se na tento skvost podívat blíže.

Zápletka hry je poměrně jednoduchá – vaše země je pod útokem hrozivých monster, která sužují nejen vesničany, ale i obyvatele větších měst a dělají si zálusk na krále. Ten tedy potřeboval sehnat partu nebojácných hrdinů a bojovníků, kteří jeho zemi od otravných oblud vyčistí, a, světe div se, vybral si vás. Vaše cesta za slávou a vysokými levely tedy může začít.

Schválně jsem v předchozím odstavci zmínil “partu hrdinů”, protože na to samozřejmě nebudete sami. Hra kombinuje prvky RPG a real-timové strategie v tom smyslu, že máte v každém “levelu” na starost až čtyři hrdiny (můžete jít samozřejmě ve třech nebo ve dvou, ale chce to poměrně velkou odvahu), které různě posíláte po mapě a říkáte jim, na koho mají útočit. Vše se činí jednoduchým tažením prstu – pokud táhnutím skončíte na zemi, hrdina se přesune, pokud na nepřáteli, hrdina na něj začne útočit. A pokud skončíte na spojeneckém hrdinovi, daný hrdina ho začne například léčit, je-li takovou schopností obdařen.

Ovládání je tedy na jednu stranu velmi intuitivní, ovšem na druhou stranu se vám nemálokrát stane, že se překliknete a healera pošlete přímo obrovi pod pracky nebo že bude víc hrdinů na stejném místě a vy budete mít co dělat, aby se vám povedlo označit toho správného. Což v nějaké krizové situaci může rozhodnout o tom, jestli se posunete dál nebo poběžíte celý level znovu. Celkově bych ale ovládání hodnotil spíše kladně.

Nebylo by to samozřejmě RPG, kdyby hra neměla nějaké ty RPG prvky. Pokud hrdina přežije do konce levelu, je obdařen určitým počtem zkušeností, díky kterým samozřejmě postupuje na vyšší levely. Postup na vyšší level nijak nezvyšuje hrdinovy “atributy”, ale každých pět levelů odemyká nové speciální schopnosti, které můžete (spíše musíte) použít v boji. Některé jsou aktivní (tedy jde například o nějaké kouzlo nebo podobnou věc), některé jsou pasivní a například zvyšují útok nebo snižují obranu nepřátel. Většinou máte dokonce na výběr ze svou schopností, a tak je jen na vás, kterou svému hrdinovi přiřknete – můžete je naštěstí kdykoliv změnit. Tyto schopnosti jsou poměrně důležité a je nutné je využívat rozumně, protože bez nich se nedostanete skoro nikam.

Začínáte pouze se dvěma hrdiny a ten “zbytek” si musíte dokoupit, tedy spíš donajmout. Na výběr je opravdu hodně hrdinů od zdatných bojovníků, po healery (bez kterých se neobejdete), až po zloděje, hráče na kytaru či kouzelníky. Každý hrdina má své specifické schopnosti, takže prostor pro taktiku je prakticky neomezený. Nepůjde-li vám nějaký level dohrát s aktuální sestavou, jednoduše vyměníte hridnu a zkusíte to znovu.

Po skončení levelu kromě zkušeností obdržíte také nějaké ty peníze a obvykle také nějaký předmět, který můžete svým hrdinům nasazovat. Každý může nést až čtyři předměty – zbraň, brnění a dva “power-upy”. Zbraně a brnění kromě vyšší hodnoty nemívají žádné speciální schopnosti, zato ostatní předměty lze využít všelijak. Je jich totiž obrovské množství – amulety, prsteny, knihy, šerpy a podobně. Předměty lze také prodávat a nakupovat u obchodníka, ale je jasné, že ty nejlepší kousky nemůžete nikdy koupit – ty musíte najít.

Levelů je ve hře hodně a každý z nich je originální – a to jak prostředím, tak potvorami, které budete muset porazit. Nestane se vám tak, že byste někdy upadli do monotónnosti. Jednou za čas narazíte na nějakého toho bosse, kterým vám pořádně (ale opravdu pořádně) zatopí. Pokud si nebudete vědět rady, zaručenou strategií je vždy vyexpit hrdiny v předchozích levelech a poté to zkusit znovu. Sem tam také narazíte na speciální level – arénu, kde můžete vyzkoušet, jak dlouho vydržíte. Podle počtu zabitých příšer pak obdržíte nějaký unikátní předmět, takže vřele doporučuji arénu čas od času navštívit.

Jak už jsem zmínil v úvodu, grafika je přímo dechberoucí. Stejně tak je skvělý i zvukový doprovod. Co se týče délky, hrál jsem hru přibližně šest hodin a nepřipadá mi, že bych se nějak výrazně blížil ke konci. Nemyslete si tedy, že hru dohrajete za jedno odpoledne. Na hře se samozřejmě najdou i nějaké ty mouchy – například hra sem tam bohužel spadne, což by mohl vyřešit nějaký update. Také mi zde chybí nějaké achievementy nebo žebříčky. Jinak ale nemůžu hře vůbec nic vytknout, protože je perfektní. Moje hodnocení: 95%. Recenzoval jsem ve verzi 1.0.5. A mimochodem, zmínil jsem, že se jedná o universal app pro iPhone i iPad?

Battleheart – 2,39€ – App Store link