Nahoru

App Store: Apple zavádí „předplatné“ i pro hry

Je to jen pár měsíců, co byl do App Store implementován systém předplatného, které využívají především noviny, časopisy a další periodika, pro které je tento model placení jako ušitý. Napadlo vás ale někdy, že byste si mohli podobným způsobem pořizovat třeba i hry – třeba v podobném stylu, jako se hrají MMORPG hry typu World of Warcraft?

Přesně tento model by měl být další žhavou novinkou App Store, která bude uživatelům nabídnuta co nevidět. Prvním herním studiem, které tento způsob platby za svoje hry bude využívat a propagovat, bude studio Big Fish Games. Bude pravděpodobně možné “pronajmout” si jak jednotlivé hry za zhruba pět dolarů měsíčně, tak i všechny hry naráz (za zvýhodněnou cenu). Tato cena ovšem platí pouze pro rok 2011 (samozřejmě aby společnost nalákala co nejvíce uživatelů), od roku 2012 bude měsíční poplatek činit zhruba sedm dolarů.

Hry si budete předplácet ve speciální aplikaci, která vám poté dané hry bude do iPhonu či iPadu streamovat, a tak hra nebude fyzicky na vašem zařízení a budete potřebovat připojení k Wi-Fi, což nemusí každého potěšit. Rychlost, stabilita a odezva připojení navíc nemusí také vždy postačovat.

Tento nový model se nejvíce podobá poměrně úspěšnému hernímu systému OnLive, kde si hry také časově předplácíte a jsou vám poté streamovány do počítače. Výhodou tohoto systému je také fakt, že není brán ohled na výkonnost vašeho počítače, a tudíž si můžete zahrát nejnovější hry i na několik let starém stroji, který by za normálních okolností hru nezvládal. Když jsem OnLive zkoušel, narazil jsem ale na nepříjemnost v podobě ne příliš rychlé odezvy. Vypátral jsem, že problém je v tom, že jsem byl k internetu připojen právě přes Wi-Fi, a nikoliv kabelem, který poskytuje o něco vyšší stabilitu.

Otazníkem tedy je, jak plynule bude nový systém na App Store fungovat. V mysli mi také vyvstávají následující otázky: Jak se bude u těchto aplikací počítat oblíbenost do žebříčků App Store? Budou studia poskytovat oba modely, nebo jen ten nový, a uživatelé tak nebudou mí na výběr? Jak se budou řešit aktualizace? Co budu dělat, když budu chtít hrát offline?

Sám jsem z této novinky poměrně rozpačitý. Nemám výhrady proti systému předplatného, u kterého si myslím, že by se pro některé tituly (například Gameloftí Order & Chaos Online) vyloženě hodil, ovšem se streamováním mám docela velký problém – především se mi nelíbí, že nebudu moci hrát offline. Doufám tedy, že systém předplatného se stane pouze další možností, jak platit za hry, a hráči do něj tedy nebudou vývojáři nuceni. V tomto názoru, už jen podle četných komentářů na zahraničních webech, určitě nejsem sám.

Jak se na to díváte vy?

Update

Zdá se, že Apple zametl všechno pod stůl, protože odstranil z App Store aplikaci studia Big Fish, která zprostředkovávala předplatné aplikací a jejich streamování. Vývojáři tvrdí, že na novince s Apple pracovali několik týdnů, a tak nikdo prozatím netuší, proč se najednou Apple rozhodl celou akci zrušit.

Zdroj: gigaom.com/apple, 9to5mac.com