Nahoru

Anthill: perfektní strategie s mravenci v hlavní roli

Říká se, že žádné zvíře se nemůže svou silou vyrovnat zástupu útočících mravenců, kteří dokáží jakoukoliv svou oběť ubít svým obrovským počtem. Pokud jste si tedy chtěli někdy vyzkoušet, jaké to vlastně je, velet armádě hladových mravenčích válečníků, budete mít díky této hře jedinečnou možnost.

Hra Anthill, která byla po právu zvolena jako hra týdne pro iPad, vás kromě jiného zaujme už svou nádhernou grafikou. Od uživatelského prostředí, po jednotky až po celé herní prostředí – vše je propracované do posledního detailu a je vidět, že si na tom grafici dali opravdu záležet. Druhou předností této hry je bezpochyby originální herní systém, který spočívá v kreslení “cestiček”, po kterých se mají vaši oddaní mravenci vydat.

Jednotek totiž budete mít ve své armádě několik desítek a stovek, a tak by bylo jejich ovládání velice nepraktické a dokonce možná i nemožné. Proto vývojáři této hry vymysleli originální způsob, jakarmádu řídít – prstem kreslíte cesty, které začínají ve vašem mraveništi a končí kdekoliv, kde se vám zamane. Poté dané cestě přiřadíte typ mravence, který se po ní má vydat, a je lidově řečeno “vymalováno”. Škoda jen, že nakreslenou cestu nejde nějakým způsobem prodloužit – je nutno ji odstranit a nakreslit znovu.

Daný typ mravence se pak vydá po cestě a “krouží” po ní tak dlouho, dokud ji nezrušíte. Cest můžete pro každou jednotku nakreslit, kolik chcete, ale je třeba mít na vědomí, že se vojáci či sběrači potom dělí mezi jednotlivé stezky rovným dílem, a tak je velice důležité nezapomenout ty již nepoužívané rušit.




Jednotek jsou ve hře celkem čtyři druhy – sběrači nebo, chcete-li, dělníci, vojáci, střelci a “bombardéři”. Díky sběračům budete získávat potravu, kterou potom samozřejmě použijete na zvětšování a budování své armády. Je určitě dobré mít sběračů co nejvíce, protože jakmile vám dojde potrava, nemáte prakticky žádnou šanci daný level úspěšně dokončit. Navíc nejsou příliš drazí. Potravu získáváte především z mrtvých nepřátel, které vaši sběrači odnášejí do mraveniště. Čím větší brouk, tím samozřejmě více potravy, ovšem pozor – může se stát, že na odnos bude potřeba několik mravenců, protože bude váš úlovek příliš těžký.

Zbylé tři jednotky jsou bojové. První jednotka útočí zblízka, zatímco druhá dokáže plivat jakýsi zelený sliz a tím zraňovat nepřátele. No a třetí jednotka je specifická v tom, že jí nekreslíte cestičku jako těm ostatním, ale prstem přímo na mapě označujete místo, kam chcete hodit “bombu”. Nemusím snad zmiňovat, že vhodná kombinace a poměr těchto jednotek snad nejvíce ovlivňuje to, zda v daném levelu uspějete nebo ho budete potupně opakovat. Každou jednotku lze navíc až třikrát vylepšit, což jí přidá další užitečné schopnosti. Lze tak například zvýšit rychlost pohybu sběračů nebo útok bojovníků.

Ve hře je v současné době zhruba dvacítka levelů propojených zajímavým příběhem, což mi ale osobně přijde trošku málo. Je navíc škoda, že všechny aspekty hry objevíte v několika prvních levelech a poté vám kvůli tomu, že už nemáte co nového objevovat, hra přijde trošku monotónní. Doufám ale, že vývojáři nenechají tuto hru jen tak ležet hladem a překvapí nás nějakým pěkným updatem s novým obsahem. Taky mě trošku mrzí absence jakýchkoliv achievementů, které by učinily hru o něco zábavnější.

I přes tyto drobné nedostatky se ale jedná o velice kvalitní titul, který mohu jen doporučit. Grafice a hudě se nedá prakticky nic vytknout – a vlastně ani hernímu stylu. Těším se na to, jak se hra bude v budoucnu vyvíjet. Dávám 85%. Hru jsem hrál ve verzi 1.1.

Anthill: Tactical Trail Defense – 1,59€ – App Store link (iPhone/iPad)